به دنبال حمله مسلحانه به سفارت پاکستان در کابل، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که باید تدابیر بیشتر امنیتی برای محافظت از سفارتخانه‌ها در کابل در نظر گرفته شود.

ماریا زاخارووا از طالبان خواست که تحقیقات همه‌جانبه در مورد این رویداد به راه اندازد.

به نقل از خبرگزاری تاس، زاخاروا ضمن محکوم کردن این حادثه گفت: «این رویداد همانند حمله بالای سفارت روسیه توسط بمبگذار انتحاری، نشان می‌دهد که کابل باید تلاش بیشتر برای مبارزه با تهدید تروریستی و تقویت امنیت نمایندگی‌های دیپلوماتیک در این کشور به خرج دهد.»

سخنگوی طالبان ادعا کرد که در پیوند به این حادثه یک عضو داعش دستگیر شده است. منابعی در گروه طالبان گفتند مهاجمانی که روز جمعه به سفارت پاکستان در کابل حمله کردند، در جا کشته شدند و یک «جوان ۲۸ ساله تاجیک» اسیر شده است.

با این حال، به نظر نمی‌آید که پاکستان اظهارات طالبان در باره هویت مهاجم را پذیرفته باشد. نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان روز یکشنبه گفت کشورش به طور مستقل صحت ادعا در مورد نقش داعش در این حمله را بررسی خواهد کرد.

به نظر می‌آید که حکومت پاکستان نسبت به تحریک طالبان پاکستان نیز مظنون است که پس از ختم آتش‌بس با ارتش، به تازگی حملات خود را بر نیروی‌های پاکستانی افزایش داده است. این گروه آن طور که پاکستان می‌گوید، با جنگجویان و تجهیزات خود در پناه طالبان در افغانستان بسر می‌برند.

تاس گزارش داد که حکومت پاکستان پس از حمله به نمایندگی‌اش، سفیر و شماری از کارمندان سفارت را به اسلام آباد فراخوانده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *