وزارت امور خارجه‌ی طالبان، سيزدهمين گزارش گروه نظارتی شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر حضور و «فعالیت گروه‌های خارجی در افغانستان» را بی‌اساس دانسته و قويا تكذيب کرده است.

در گزارش تیم نظارتی شورای امنیت آمده است که ایمن الظواهری، رهبر القاعده بعیت خود را با هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان تجدید کرده است.

در بخشی از این گزارش آمده است که طالبان پاکستانی هم با چندین هزار جنگجو در افغانستان حضور دارند و به فعالیت خود علیه پاکستان ادامه می‌دهند.

وزارت خارجه‌ی طالبان امروز (دوشنبه، ۹ جوزا) در اعلامیه‌ای گفته است که «حقيقت اين است که با حاکمیت دوباره‌ی طالبان، از هرگونه آسیبی به کشورهای منطقه و جهان از افغانستان جلوگیری شده است».

این وزارت افزوده است که دولت طالبان در جريان نُه ماه گذشته همواره تلاش کرده است تا فضای اعتماد را با کشورهای جهان و منطقه ايجاد کند.

وزارت خارجه‌ی طالبان تأکید کرده است که این گروه مطابق تعهدات خود اطمینان می‌دهد که به هیچ‌کسی اجازه‌ی استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر را نمی‌دهند.

در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که طالبان خواهان آن است که اطلاعات از منابع ناشناخته دريافت نشود و به «دولت فعلی افغانستان این حق مشروع داده شود تا حقايق را از طريق نماینده‌ی دایمی خود به شورای امنیت و سایر کشورها ارایه کند».

این در حالی است که نمایندگی افغانستان در سازمان ملل در اختیار دیپلمات حکومت پیشین است و با گذشت نُه ماه تاکنون حکومت طالبان به مشروعیت‌ بین‌المللی دست نیافته است.

در حال حاضر چند کشور معدود دیپلمات‌های طالبان را پذیرفته، اما هیچ کشوری این گروه را به‌عنوان حکومت افغانستان به رسمیت نشاخته است. مبارزه با تروریسم، ایجاد دولت همه‌شمول و احترام به حقوق بشر از جمله زنان، شروط کشورها برای شناسایی دولت طالبان است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *