وزارت امور خارجه‌ی امریکا برای متقاضیان ویزای ویژه مهاجرت (SIV) تسهیلات وضع کرده است. براساس این تسهیلات فردی متقاضی دیگر نیاز به توصیه‌‌نامه شهروند امریکایی ندارد.

ویزای ویژه مهاجرت به امریکا (SIV) برای شهروندان خارجی است که با نظامیان و نهادهای امریکایی کار کرده‌اند. در گذشته فرد متقاضی باید توصیه‌نامه از ناظر خود که شهروند امریکایی باید می‌بود، ارایه می‌کرد.

پروژه بین‌المللی کمک به پناهندگان (IRAP) اما می‌گوید که وزارت خارجه‌ی امریکا در اواخر ماه گذشته پس از شکایت همکاران افغان و عراقی نظامیان امریکایی علیه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ی ایالات متحده، این الزامات را کنار گذاشته است.

مدیر واحد ویزای ویژه مهاجرت افغانستان در وزارت امور خارجه امریکا حتی گفته است که از ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱، این وزارتخانه دیگر از فرد متقاضی درخواست نکرده که توصیه‌نامه یا امضا از سرپرست امریکایی خود در حمایت از درخواست COM ارسال کند.

او گفته که این به این معنا است که متقاضیان SIV می‎توانند توصیه نامه‌ای از هر کسی که بر آنها نظارت داشته است، بدون توجه به وضعیت شهروندی او ارسال کنند.

پروژه بین‌المللی کمک به پناهندگان افزوده است هنگامی که برنامه SIV ایجاد شد، کنگره تصریح کرد که یک فرد می‌تواند خدمات وفادارانه و ارزشمند لازم را برای به دست‌آوردن SIV با ارائه یک توصیه یا ارزیابی مثبت از سرپرست خود ارایه دهد.

کنگره هیچ محدودیتی برای تابعیت یا ملیت سرپرست فرد تعیین نکرده است.

اما برای سال‌ها، وزارت امور خارجه‌ی امریکا از دادن‌ اعتبار به نامه‌هایی که توسط شهروندان آمریکایی امضا نشده بود، خودداری می‌کرد.

پروژه بین‌المللی کمک به پناهندگان گفته است که این سیاست وزارت خارجه به تأخیرهای غیرضروری منجر می‌شد.

این پروژه تصریح کرده است که به دلایل مختلف، ممکن است یک فرد با یک شهروند امریکایی تماس مستقیم برقرار نتواند. به گفته‌ی پروژه بین‌المللی کمک به پناهندگان برای مثال، افرادی که پروژه‌های مهم دولت ایالات متحده را از طریق شرکت‌های محلی اجرا می‌کنند، اغلب مستقیماً با شهروندان ایالات متحده کار نمی‌کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *