یان مک‌کری، شارژدافیر سفارت امریکا در افغانستان می‌گوید که از توقف نشرات رسانه‌های بی‌بی‌سی، دویچه‌وله و صدای امریکا از سوی طالبان «بسیار نگران» است.

طالبان علت این توقف را «رعایت‌نشدن فرهنگ افغانی و اسلامی» از سوی گویندگان این رسانه‌ها عنوان کرده است.

شارژدافیر سفارت امریکا در کابل در توییتی نوشت که طالبان باید به آزادی بیان احترام بگذارد و به رسانه‌های افغانستان اجازه دهد تا برنامه‌های مورد نظرشان را مطابق قانون رسانه های افغانستان که از سوی دولت قبلی تصویب شده بود، پخش و نشر کنند.

در همین حال، رینا امیری، نماینده ویژه امریکا برای زنان و حقوق بشر در افغانستان توقف نشرات رسانه‌های بین‌المللی در افغانستان را یک اقدام «بسیار نگران‌کننده» دانست.

او با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ایجاد شفافیت، پاسخگویی و اعتماد میان مردم، می‌گوید که این عملکرد طالبان اعتماد مردم به این گروه را کاهش می‌دهد.

عبدالحق حماد، مسئول نظارت بر نشرات رسانه‌ها وزارت فرهنگ طالبان می‌گوید که آنان با محتوای برنامه‌های رسانه‌های بین‌المللی مشکلی ندارد.

او به رادیو سلام وطندار گفته است که نشرات رادیویی این رسانه‌های بین‌المللی در افغانستان هنوز فعال است اما «در برنامه‌های تلویزیونی فرهنگ افغانی و اسلامی را رعایت نمی‌کردند، [مجریان این تلویزیون‌ها] لباس غیراسلامی و غیرافغانی می‌پوشیدند.»

طالبان محدویت‌های شدیدی بر رسانه‌ها در افغانستان وضع کرده است. در آخرین مورد نیروهای استخبارات این گروه روز دوشنبه به ساختمان شش رادیوی محلی در قندهار یورش برده و حد اقل شش خبرنگار این رسانه‌ها را به دلیل نشر موسیقی بازداشت کردند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *