نصیراحمد فایق، نماینده افغانستان در سازمان ملل می‌گوید که این کشور هنوز هم قربانی تروريسم است و مردم آن از اعمال تروریستی و تهدیدات ناشی از حضور گروه‌های تروریستی رنج می‌برند.

او این مطلب را (یک‌شنبه، ۳۰ اسد) به مناسبت ۲۱ آگست یا روز بین‌المللی یادبود و گرامی‌داشت از قربانیان تروريسم مطرح کرده است.

او در رشته توییتی نوشته است که نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل پنج سال قبل، قطعنامه‌ای را با حمایت ۹۵ کشور به‌خاطر شناسایی و اعلام این روز به مجمع عمومی این سازمان ارایه کرد و قطعنامه به اتفاق آراء به تصویب رسید.

به گفته‌ی او سپس به ابتکار نمایندگی دایمی افغانستان، گروه دوستان قربانیان تروریسم ایجاد شد و دومین قطعنامه هم برای افزایش و جلب کمک‌های بین‌المللی برای قربانیان تروريسم به تصویب رسید.

فایق نوشته به رغم این تلاش‌ها، هنوز هم افغانستان قربانی تروريسم است و مردم آن از اعمال تروریستی و تهدیدات ناشی از حضور گروه‌های تروریستی رنج می‌برند.

امریکا و متحدانش پس از حملات یازدهم سپتامبر در سال ۲۰۰۱ به هدف مبارزه با تروریسم از جمله القاعده به افغانستان حمله کردند و حکومت اول طالبان فروپاشید.

این کشورها پس از ۲۰ سال از افغانستان خارج شدند و این کشور دوباره به دست طالبان افتاد. اکنون‌ کشورهای غربی نگران هستند که افغانستان دوباره به پناهگاه گروه‌های تروریستی تبدیل شود.

در حالی‌که طالبان به امریکا وعده مبارزه با تروریسم را داده‌، اخیرا ایمن‌الظواهری، رهبر القاعده در حمله هوایی امریکا در کابل کشته‌ شد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *