شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان برنامه جدید ویزای ترانزیتی این کشور برای افغان‌های آسیب‌پذیری که کشورشان را ترک می‌کنند را تایید کرد.

طبق این تصمیم، شهروندان افغانستان که از طریق پاکستان به کشور سومی می‌روند می‌توانند طی ۲۴ ساعت ویزای ترانزیتی ۳۰ روزه پاکستان را دریافت کنند.

رنا ثناالله خان، وزیر داخله پاکستان، می‌گوید ویزای ترانزیتی تنها برای آن دسته از شهروندان افغانستان که حمایت مالی دارند و از طریق پاکستان به کشورهای دیگر می‌روند، صادر خواهد شد.

وزیر داخله پاکستان در رشته توییتی نوشت که تسهیلات ویزا همچنین هنگام ورود شهروندان افغانستان به پاکستان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. به گفته او این برنامه از ۸ جون تا ۸ اگست امسال اعمال خواهد شد.

برنامه ویزای ترانزیتی توسط کابینه فدرال پاکستان تصویت و از سوی نخست‌وزیر پاکستان تایید شده است.

پس از سقوط دولت افغانستان و پایان روند تخلیه، هزاران نفر از شهروندان افغانستان به صورت قانونی و غیرقانونی برای رفتن به کشور دوم، به پاکستان رفتند.

پاکستان نیز به دلیل شمار زیاد مهاجرین، مرزهایش را برای مدتی بست و به دلیل رقم بلند متقاضیان ویزا، خدمات کنسولی خود را در افغانستان تعطیل کرد و صدور ویزا را کاهش داد.

براساس تصمیم تازه دولت پاکستان، شهروندان افغانستان که اسناد مهاجرت آنها از سوی کشورها تایید شده می‌توانند بدون ویزا وارد پاکستان شوند.

دارندگان ویزای یک ماهه سپس می‌توانند مدت آن را تا شش ماه دیگر تمدید کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *