افغانستان اینترنشنال به نقل از منابع محلی گزارش داد که هفت تن از افراد مولوی مهدی در ولسوالی بلخاب پس از تسلیم شدن به طالبان، توسط این گروه تیرباران شدند.

به گفته منابع این حادثه روز یکشنبه ۵ سرطان، در منطقه گلورز در نزدیکی دره صوف رخ داده است.

منابع گفتند که در حال حاضر درگیری در بلخاب پایان یافته و حدود هفت تا هشت هزار نیروی طالبان در این ولسوالی جابجا شده‌اند.

پس از پایا درگیری‌ها میان طالبان و نیروهای طرفدار مولوی مهدی، طالبان بازرسی خانه به خانه را نیز در مرکز ولسوالی بلخاب آغاز کرده‌ است.

پیشتر رسانه‌ها گزارش دادند که طالبان روز شنبه هفته جاری هفت نفر از باشندگان ولسوالی بلخاب را که همه غیرنظامی بودند تیرباران کرده‌اند.

منابع محلی به افغانستان اینترنشنال گفتند که طالبان روز شنبه سه غیرنظامی را در منطقه ترخوج مربوط به بازار جدید و پنج غیرنظامی دیگر را در منطقه «جه میرک» در نزدیکی قم کوتل تیرباران کرده‌اند.

سه روز پس از جنگ شدید در بلخاب اکنون درگیری پایان یافته و افراد مولوی مهدی از منطقه متواری شده‌اند.

منابع می‌گویند که خدمات تلفن در مرکز ولسوالی قطع است و احتمال کشتار بیشتر غیرنظامیان توسط طالبان وجود دارد.

مقام‌های طالبان تا اکنون در مورد کشتار غیرنظامیان در بلخاب اظهار نظر نکرده‌اند.

طالبان در اواخر هفته گذشته هزاران نیروی نظامی را برای سرکوب مولوی مهدی، تنها فرمانده هزاره تبار خود به ولسوالی بلخاب ولایت سرپل اعزام کردند.

مولوی مهدی تنها فرمانده هزاره تبار طالبان بود که پس از تسلط این گروه بر افغانستان برای مدت کوتاهی رئیس استخبارات طالبان در بامیان مقرر شد. او پس از برکناری از این سمت به زادگاه خود به ولسوالی بلخاب رفت و به دلیل عدم حضور هزاره‌ها و شیعیان در حکومت طالبان، از صف این گروه جدا شد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *