منابع محلی در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل می‌گویند که طالبان موتر و موتورسایکل شماری از آوارگان را به «غنیمت» گرفته‌اند.

جنگ چند روزه‌ی طالبان با مولوی مهدی مجاهد، فرمانده‌ی هزاره‌تبار و ناراضی‌شان در بلخاب صدها خانواده را آواره کرده‌ است.

آوارگان بیشتر باشندگان روستاهای «گلورز»، «دوشاخ»، «استوان»، «جرم»، «گوخ»، «جه»، «زو»، «سرخک‌بلاق» و «للندر» هستند. به گفته‌ی منابع، درحال حاضر طالبان در این روستاها جابه‌جا شده‌اند.

یک منبع در بلخاب می‌گوید که آوارگان هنگام فرار، وسایط شان شامل موتر و موترسایکل را در روستاهای «للندر» و «سرخک‌بلاق» که از آن‌جا راه مواصلاتی می‌گذرد، گذاشته بودند

به گفته‌ی منبع، طالبان به این دو روستا هجوم آورده و همه‌ی وسایط مردم را غارت کرده‌اند.

طالبان در بلخاب متهم به کشتار غیرنظامیان و نقض حقوق بشر نیز شده‌اند. این گروه اما آسیب رساندن به جان و مال غیرنظامیان در بلخاب را تکذیب می‌کنند.

منابع در بلخاب می‌گویند که طالبان به ساکنان برخی از روستاها هشدار داده‌اند که نباید شب از خانه‌های‌شان بیرون شوند و ممکن است هدف سلاح لایزری قرار گیرند.

از سویی هم به گفته‌ی منابع، به رغم اطمینان والی طالبان در سرپل به آوارگان برای بازگشت به خانه‌های‌شان؛ اما آنان به‌دلیل ترس حاضر نیستند برگردند.

در همین‌ حال، منابع وضعیت آوارگان را وخیم توصیف می‌کنند و می‌گویند که آنان در شرایط بد به دره‌ها و کوه‌ها به سر می‌برند و نیاز به کمک‌های فوری دارند. به گفته‌ی منابع، تاکنون هیچ نهاد امدادرسان به داد آوارگان بلخاب نرسیده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *