همزمان با تغییر هوا و احتمال حملات بهاری جبهه مقاومت، منابع محلی در پنجشیر از حضور سنگین نظامی طالبان به این ولایت خبر داده و می‌گویند که طالبان شماری از مکاتب را به پایگاه نظامی تبدیل کرده است و دانش‌آموزان اجازه ورود به مکاتب را ندارند.

به گفته این منابع، به دلیل نظامی کردن مکاتب و بی‌اعتمادی بین مردم و طالبان، ساکنان محل از رفتن دختران دانش‌آموز خود به دوره ابتدایی نیز جلوگیری می‌کنند.

مکاتب آبدره، چمال ورده، مکتب متوسطه پارنده، مکتب حصارک و ده‌ها مکتب دیگر در پنجشیر به پایگاه نظامی طالبان تبدیل شده است و دانش‌آموزان اجازه ورود به آن را ندارند.

با آنکه احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی در پیام سال نو خود گفت که به درخواست علما و برای گفتگو با طالبان، جنگ علیه این گروه را متوقف کرده است اما به نظر می‌رسد طالبان با افزایش نیروی نظامی و استقرار آن در مکاتب برای حملات احتمالی آمادگی می‌گیرند.

با گذشت هفت ماه از تسلط طالبان بر افغانستان، مکاتب دخترانه دوره‌های متوسطه و لیسه همچنان بسته است و طالبان اجازه ندادند دختران بالاتر از صنف ششم به مکتب بروند.

یک منبع دیگر گفت که او به دلیل ترس از انتقام‌جویی طالبان، پنجشیر را ترک کرده و به کابل آمده است، اما مقام‌های ریاست معارف طالبان اجازه تبدیل کردن فرزندانش را به مکاتب کابل نداده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *