همزمان با تشدید بحران بشری در افغانستان، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) می‌گوید که زنان و کودکان در این کشور ، بار سنگین این بحران را به دوش می‌کشند.

بخش آسیایی کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان روز چهارشنبه ششم اپریل (۱۷ حمل) در تویتر از وضعیت زنان و کودکان در این کشور ابراز نگرانی کرده و گفته است در حال حاضر، میلیون‌ها شهروند این کشور برای پیدا کردن غذای کافی و سرپناه، محلات اصلی خود را ترک کرده اند.

اخیراً سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) از افزایش شمار بیجاشدگان داخلی در افغانستان خبر داده و گفته است که هم اکنون، پنج میلیون و ۸۳۲هزار و ۴۵۴ نفر بیجا شدۀ داخلی در سراسر افغانستان وجود دارد.

سازمان ملل متحد نیز گفته است که بیشتر این خانواده‌ها به دلیل درگیری‌های مسلحانه و ادامۀ خشک‌سالی‌ها از مناطق شان بیجا شده و در حال حاضر در وضعیت ناگوار به سر می‌برند.

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان همچنین ادامۀ پشتیبانی جامعۀ جهانی به ویژه اهداکنندگان به افغانستان را حیاتی عنوان کرده و تاکید کرده است که باید زنان و دختران افغان به کمک‌های نجات دهنده دست‌رسی داشته باشند.

بر اساس آمار ملل متحد، در حال حاضر حدود ۲۳ میلیون شهروند افغانستان گرسنگی حاد را تجربه می‌کند و ۹۵ درصد مردم این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند. این سازمان همچنین گفته است که ۱۰ میلیون کودک افغان برای زنده ماندن به کمک‌های فوری نیاز دارند.

این در حالی است که کشورهای کمک‌کننده هفته گذشته در یک کنفرانس بین‌المللی مجازی، که به میزبانی ملل متحد و قطر به منظور جمع آوری کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان برگزار شده بود، کمک به ارزش ۲.۴ میلیارد دالر برای سال ۲۰۲۲ را تعهد کردند.

در این نشست ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا متعهد به کمک مالی شدند. وزارت خارجۀ امریکا پس از این نشست اعلام کرد که ۲۰۴ میلیون دالر دیگر به مردم افغانستان کمک خواهد کرد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *