شماری از معترضان با امضای یک طومار آنلاین از مسئولین مجمع آکسفورد، یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های فکری و دانشگاهی در شهر آکسفورد خواستند تا سخنرانی مشاور امنیت ملی سابق اشرف غنی را لغو کنند.

تا حال بیش از ۲۵۰۰نفر این طومار را امضا کرده اند.

محب قرار است در ۱۱ می در این مجمع سخنرانی کند، اما تاهنوز اطلاعاتی در مورد موضوع سخنرانی وی در وبسایت این مجمع انتشار نیافته است.

نویسندگان طومار که خود را دانشگاهیان، پژوهشگران و کنشگران معرفی کرده اند، می‌گویند: « محب در کنار دیگر مقامات افغانستان از جمله رئیس جمهور پیشین، از افغانستان به طور شرم آوری فرار کردند و راه را برای بازگشت یک گروه تروریستی بی رحم و شناخته شده به قدرت باز کردند.»

آنها اعتقاد دارند که حمدالله محب با این سخنرانی در محافل با اعتبار بین المللی به جای پوزش خواستن از مردم، عملکرد خود را توجیه می‌کند و از این مجمع خواسته اند که این فرصت را به او ندهد.

مجمع آکسفورد یک انجمن باپرستیژ فکری و دانشگاهی است که از چهره‌های شاخص و سرشناس در حوزه‌های مختلف برای سخنرانی و مباحثه دعوت می‌کند.

در فهرست سخنرانان این مجمع نام افراد سرشناسی چون ریچارد نیکسن و رونالد ریگان، روسای جمهور پیشین امریکا؛ هنری کسنجر و جان کری، وزرای خارجه امریکا دیده می‌شود.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *