تام وست، نماینده امریکا برای افغانستان می‌گوید با استیفانو سنینو، دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا دیدار و درباره گفتگوهای بین‌الافغانی بحث کرده است.

او می‌افزاید که در این دیدار درباره تلاش‌های مشترک امریکا و اتحادیه اروپا برای حمایت از مردم افغانستان نیز بحث کرده‌اند.

تام وست در صفحه توییترش نوشته است که این دیدار در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفته است. او می‌نویسد: «درباره تلاش‌های مشترک اتحادیه اروپا و امریکا برای حمایت از مردم افغانستان از طریق ایجاد ثبات اقتصادی بحث کردیم.»

در دیدار نماینده ویژه امریکا برای افغانستان با دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا درباره «گفتگوهای بین‌الافغانی» نیز بحث شده است.

در همین حال، تام وست از دیدار با روزمری دیکارلو، معاون سرمنشی سازمان ملل در امور سیاسی و صلح نیز خبر می‌دهد. او می‌افزاید که در دیدارش با خانم دیکارلو بر اهمیت نقش سازمان ملل در حفاظت از حقوق افغان‌ها، تشکیل حکومت فراگیر و ثبات اقتصادی در افغانستان صحبت کرده است.

وست با وزیر خارجه قطر نیز دیدار و درباره منافع مشترک دو کشور و ثبات اقتصادی و توانمندسازی زنان افغانستان بحث کرده است.

در همین حال، او از دیدار با ولادیمیر نوروف، وزیر خارجه ازبکستان نیز خبر می‌دهد. تام وست می‌افزاید که در این دیدار، رینا امیری، نماینده امریکا در امور حقوق بشر و زنان افغانستان نیز حضور داشته است.

آقای وست می‌گوید که نقش ازبکستان در امر رساندن کمک‌های بشردوستانه به افغانستان حیاتی بوده است.

آقای وست اخیراً دیدارها با مقام‌های کشورها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را افزایش داده است.

او روز سه شنبه، ۲۹ سنبله با وزیر خارجه پاکستان دیدار و درباره افغانستان گفتگو کرد. وست در این دیدار، نگرانی عمیق خود را از نقض آزادی‌های شهروندان افغانستان به وزیر خارجه پاکستان ابراز کرد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *