پس از تعطیلی شفاخانه ۵۰ بستر دشت‌برچی، شفاخانه محمدعلی جناح نیز به شفاخانه آموزشی تبدیل شد.

احمد منصور خان، سفیر پاکستان در کابل می‌گوید یک تیم از دانشگاه لاهور با قلندر عباد، وزیر صحت‌ طالبان تفاهمنامه‌ را امضا کردند که بر اساس آن این شفاخانه به بیمارستان آموزشی تبدیل می‌شود.

شفاخانه دو صد بستر محمدعلی جناح سه سال قبل در ۳۱ حمل ۱۳۹۸ با حضور مقام‌های ارشد دولت پیشین افغانستان و پاکستان افتتاح شد.

این شفاخانه با هزینه ۲۴ میلیون دالر توسط پاکستان ساخته شده است.

شفاخانه محمدعلی جناح درحالی از بخش درمان به بخش آموزشی تغییر می‌کند که پارسال، طالبان پس از تسلط بر کابل، شفاخانه ۵۰ بستر دشت برچی را به دلیل کمبود بودجه، تعطیل و امکانات آن را در مناطق دیگر شهر کابل منتقل کردند.

آن زمان کارکنان این شفاخانه به بسته شدن این بیمارستان اعتراض کردند و از مقامات طالبان خواستند در این خصوص تجدید نظر کنند.

غرب کابل یکی از پرجمعیت ترین مناطق پایتخت است. در سال‌های اخیر به دلیل کمبود شفاخانه در این بخش از شهر، ساکنان این منطقه حکومت را به بی‌توجهی متهم کردند.

در هنگام افتتاح شفاخانه محمدعلی جناح، مقامات ابراز امیدواری کردند که با افتتاح این شفاخانه بخشی از مشکلات باشندگان غرب کابل حل شود.

آن زمان، فیروزالدین فیروز، وزیر سابق صحت‌عامه گفت که این شفاخانه در گام نخست در بخش‌های جراحی عمومی خدمات ارائه می‌کند و در مراحل بعدی بخش‌های درمان امراض گرده و سرطان فعال خواهد شد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *