وزارت خارجه‌ی مالیزیا اعلام کرده است که پنج تُن کمک بشردوستانه به افغانستان می‌فرستد.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای گفته است که هواپیمای حامل این مقدار کمک امروز (سه‌شنبه، ۳ حوت) به مقصد کابل پرواز خواهد کرد.

به نقل از اعلامیه، این محموله کمکی شامل پنج تُن لباس زمستانی، کالای گرم، پتو، شیر خشک و سایر اقلام ضروری برای نیازمندان و کودکان افغانستان است.

وزارت خارجه‌ی مالیزیا گفته است که مرکز تحقیقات اقتصادی این کشور نیز آماده‌ی ارایه کمک، به‌ویژه در ایجاد بانکداری و مالی اسلامی است.

این کشور برای ارایه کمک به افغانستان در زمینه‌های توسعه زیرساخت‌ها، صحت، آموزش، استخراج منابع معدنی، مخابرات و انرژی هم اعلام آمادگی کرده است.

همچنان احمد عظم، نماینده‌ی ویژه وزارت خارجه‌ی مالیزیا با عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان در کابل درباره‌ی وضعیت تحصیلات عالی افغانستان گفت‌وگو کرده است.

طبق این گزارش، نماینده‌ی ویژه وزارت خارجه‌ی مالیزیا گفته که کشورش آماده است که در بخش‌های تحصیلی، بشری، صحی و سایر بخش‌ها با افغانستان کمک کند.

او هدف سفرش به افغانستان را شناسایی ضرورت‌ها و اولویت‌ها به‌منظور آغاز کمک‌ها عنوان کرده است.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان از کمک‌های مالیزیا سپاس‌گزاری کرده و گفته است که یک هیأت از این وزارت برای فعال‌کردن دانشگاه اسلامی ننگرهار، به مالیزیا سفر کند.

البته مقامات مالیزیا اعلام کردند فعلا هیچ تصمیمی برای به رسمیت شناختن طالبان ندارند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *