خالد امیری، از فرماندهان جبهه مقاومت می‌گوید که حمله اخیر طالبان بر نیروهای مقاومت در پنجشیر به شکست مواجه شده اما گروه طالبان «برای پیروز نشان دادن خود» ویدیوی تیرباران کردن اسیران جبهه مقاومت را همگانی کرده‌ است.

او می‌گوید که نشر چنین تصاویری «شکست طالبان» را نشان می‌دهد.

جنگجویان طالبان اخیراً ۸ عضو جبهه مقاومت را تیر باران کردند.

خالد امیری در یک پیام صوتی که به رسانه‌های اجتماعی درز کرده، می‌گوید که طالبان با حمله گسترده اخیر خود تصور می‌کرد جبهه مقاومت را «نابود» کند اما به گفته او این گروه بیش از صد نفر کشته و زخمی داد.

امیری در این پیام صوتی حمله طالبان بر نیروهای جبهه مقاومت در پنجشیر را «بدون دست‌آورد» می‌داند.

به گفته او پس از این که حمله طالبان «شکست» خورد، این گروه با نشر ویدیوی «اسیران» جبهه مقاومت خواست نشان دهد که پیروز شده است.

او افزود: «آنها (طالبان) نمی‌دانند که نشر این ویدیوها شکست، جنایت و روسیاهی‌شان را به دنیا نشان می‌دهد. دشمن خودش به تمام معنی می‎‌داند که چقدر تلفات داده و با نشر این ویدیوها و خبرهای نادرست می‌خواهد به نوعی به خودشان روحیه دهد.»

این فرمانده جبهه مقاومت می‌گوید که طالبان به هر میزانی‌که نیروی بیشتر در جنگ با این جبهه بفرستند، تلفات بیشتر متقبل می‌شوند.

خالد امیری از سایر فرماندهان جبهه مقاومت خواست که تحت تاثیر «تبلیغات منفی» طالبان قرار نگیرند.

طالبان در حمله اخیر خود به پنجشیر، شماری از اعضای جبهه مقاومت ملی به شمول یک فرمانده این جبهه به نام محمدیار را بازداشت و سپس تیر باران کردند.

افراد طالبان نخست ویدیوی شماری از اعضای جبهه مقاومت ملی را در رسانه‌های اجتماعی نشر کردند. در این ویدیو افراد منسوب به جبهه مقاومت با دستان بسته دیده می‌شوند.

بعدتر طالبان ویدیویی از تیرباران کردن این افراد را نشر کردند.

جبهه مقاومت ملی تایید کرد که طالبان ۸ عضو این جبهه را پس از “اسارت” تیر باران کرده اند.

نشر این ویدیوها با واکنش‌های گسترده مواجه شده و مدافعان حقوق بشر آن را جنایت جنگی خواندند.

روز سه‌شنبه سخنگوی طالبان اعلام کرد که ۴۰ عضو جبهه مقاومت به شمول چهار فرمانده این جبهه در ولسوالی‌های رخه، دره و آبشار پنجشیر کشته شده و بیش از ۱۰۰ تن دیگر بازداشت شده اند.

جبهه مقاومت ملی اما رقم این تلفات را رد کرد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *