ساندی‌تایمز به مناسبت عید کریسمس فراخوانی را برای جلب کمک به مردم افغانستان راه انداخته‌ است. این روزنامه بریتانیایی سال گذشته را در افغانستان به مرگ تدریجی یک ملت تشبیه کرده است.

ساندی‌تایمز هشدار داده که توجه جهان به جنگ اوکراین احتمالا وضعیت در افغانستان را بدتر خواهد کرد.

ساندی تایمز و تایمز مشترکا فرخوان کمک داده و در مطلبی به قلم کریستینا لمب نوشت: “به فراخوان کمک کریسمس تایمز و ساندی تایمز کمک کنید تا به حمایت از افغانستان بدترین بحران انسانی جهان را کاهش دهد.”

این رونامه می‌گوید، مردم فقیر افغانستان اول وسایل خانه مثل چای جوش، کمپل و تشک و سپس گرده‌های خود را فروختند و برخی دیگر دختران خود را در بدل پول به ازدواج مردان بزرگتر درآوردند.

اما فقر روز به روز زیادتر می‌شود و حالا بعضی افغان‌ها آنقدر بی‌چاره هستند که به کودکان‌شان داروی خواب‌آور می‌دهند تا از گرسنگی بخوابند.

در مقاله اضافه شده، که مغازه‌های کابل مملو از انبار مواد خوراکی استند، اما برای خرید آن کسی پول ندارد و به همین سبب بر اساس یافته‌های سازمان ملل ۹۰ درصد مردم افغانستان غذای کافی ندارند.

در مقاله به سیلاب‌های زابل اشاره شده که همه چیز را از بین برد و همچنین به وضعیت خانم‌های ولایت کاپیسا اشاره شده که علف می‌خورند و در بامیان مردم نان کمک شده اداره کمک بیات را در آب نرم کرده خورند.

در اخر مقاله اضافه شده که با چرخش توجه جامعه جهانی به سمت جنگ در اوکراین وضعیت در افغانستان احتمالاً بسیار سخت‌تر خواهد شد و به این سبب تایمز و ساندی تایمز امسال برای فراخوان خیریه کریسمس، کمک به افغانستان را انتخاب کرد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *