یک عضو پارلمان اروپا می‌گوید که سال قبل در دیدار با برخی از مقام‌های طالبان، متوجه تناقض‌ها در رویکرد این گروه به جامعه جهانی شده است.

هانا نیومن گفت که طالبان همزمان با تاکید بر حفظ استقلال از تاثیرات بین‌المللی، از کاهش کمک‌های جهانی به بودجه افغانستان شکایت دارند.

این عضو پارلمان اروپا در گفت‌وگو با نشریه حقوقی جُرست با اشاره به تناقض‌ها در دیدگاه طالبان، افزود که در حالی که این گروه مخالفت خود را در برابر تخلیه و فرار مغزها ابراز می‌کند، هیچ چشم‌اندازی برای فراهم کردن فرصت‌ شغلی و زمینه معیشت برای زنان و اقلیت‌ها در افغانستان ندارد.

او گفت که به رغم منع آموزش دختران، بسیاری از مقام‌های طالبان ترجیح می‌دهند که دختران خودشان در خانه آموزش ببینند.

این مقام پارلمان در بخشی از سخنانش گفت که طالبان پس از تسلط بر افغانستان، قدرت را به گونه غیرمسئولانه مدیریت می‌کنند. او گفت که این گروه به ندرت به اقداماتی که پس از به قدرت رسیدن متعهد شده بود، عمل کرده است.

هانا نیومن با اشاره به فرمان‌های محدودکننده طالبان علیه زنان افغان، سیاست‌های این گروه را مصداق «آپارتاید جنسیتی» توصیف کرد.

خانم نیومن تاکید کرد که پارلمان مسئله افغانستان را به گونه مداوم در دستور کار خود قرار داده است. او گفت: «من به شدت درگیر بحث‌های جاری با همکاران دیگر نهادهای اتحادیه اروپا هستم تا از قدرت جمعی این اتحادیه برای ایجاد یک رویکرد جامع استفاده کنم.»

او همچنین گفت که منع کار زنان در دفاتر سازمان ملل از سوی طالبان، اقدامی به هدف سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه است. خانم نیومن تاکید کرد که جامعه جهانی باید با چنین تلاش‌هایی مخالفت خود را اعلام کند، اما تا جای ممکن به کمک‌رسانی طبق اصول بشردوستانه ادامه دهد.

هانا نیومن ماه پیش نیز به کابل سفر کرد. او در آن زمان در یک پست اینستاگرامی نوشت که افسردگی کشنده دختران و وضعیت کودکانی که «از فرط سوءتغذیه حتی نمی‌توانند لبخند بزنند»، برای او «اندوهی تحمل‌ناپذیر» است.

 

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *