طالبان می‌گوید بر یک مرکز داعش در ولسوالی امام صاحب قندوز حمله کرده، ۳ عضو این گروه را کشته و ۵ تن دیگر را به شمول اتباع خارجی بازداشت کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که این افراد چندی پیش از خاک افغانستان بر تاجیکستان و ازبکستان حملات راکتی انجام داده بودند.

روز گذشته نیز منابع محلی گفتند در درگیری میان طالبان و داعش در ولسوالی امام صاحب قندوز، هشت عضو داعش و چهار تن از افراد طالبان کشته شدند.

این درگیری شب ۲۳ سرطان از ساعت ۱۱تا ۳ بامداد جمعه رخ داده است.

به گفته منابع دو طرف در این درگیری از سلاح‌های سنگین استفاده کرده‌اند.

منابع گفتند این درگیری در منطقه قنجغه ولسوالی امام صاحب رخ داده است.

منابع می‌گویند که در میان افراد داعش شماری از افراد خارجی شامل تاجیکستانی، ازبیکستانی و چچنی نیز حضور داشته‌اند.

طالبان نیز بدون ذکر تلفات نیروی شان، گفته‌اند که در این درگیری ۳ عضو داعش کشته شده و پنج عضو دیگر این به شمول اتباع خارجی بازداشت شده‌اند.

در ویدیویی که استخبارات این گروه نشر کرده، فردی به نام حسیب‌الله، اعتراف می‌کند که چندی پیش از ولسوالی خوجه غار تخار و شهرک بندری حیران «در هماهنگی با جبهه مقاومت» بر بخش‌هایی از تاجیکستان و ازبکستان حملات راکتی انجام داده‌اند.

همچنین تصاویری که در اختیار افغانستان اینترنشنال قرار گرفته نشان می‌دهد که ساختمان محل اقامت افراد داعش در اثر درگیری تخریب شده و اجساد شماری در بخش‌های این ساختمان به زمین افتاده‌اند.

طالبان در حالی از بازداشت افراد داعشی مسئول حملات راکتی بر تاجیکستان و ازبکستان خبر دهد که روز گذشته، وزیر خارجه این گروه حملات جدید راکتی از افغانستان بر خاک ازبکستان را تایید کرد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *