ملاخیرالله خیرخواه، وزیر اطلاعات و فرهنگ طالبان در نشستی در کابل گفت که این گروه تلاش می‌کند تا مشکلات اقتصادی رسانه‌های افغانستان را حل کند.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، ده‌ها رسانه به دلیل محدودیت‌های این گروه و مشکلات مالی از فعالیت بازماندند و هزاران خبرنگار بی‌کار شدند.

از سوی دیگر، حکومت طالبان با مشکلات جدی اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و در جریان یک سال گذشته شماری زیادی از کارکنان نهادهای دولتی معاش دریافت نکرده‌اند.

پیش از این، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته بود که فعالیت بسیاری از رسانه‌ها به‌دلیل قطع کمک‌های مالی خارجی‌ها متوقف شده، نه اقدامات طالبان.

از زمان روی کار آمدن طالبان در اگست سال گذشته، ده‌ها رسانه مستقل در افغانستان تعطیل شده و هزاران خبرنگار دست از کار کشیده و بسیاری این کشور را ترک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری باختر، ملا خیرالله خیرخواه تاکید کرده است که طالبان متعهد به آزادی بیان است.

خبرگزاری باختر که تحت تسلط طالبان است می‌گوید آقای خیرخواه این اظهارات را در نشستی با نهاد‌های خبرنگارای و رسانه‌ها گفته است. به نوشته باختر، این نشست درباره وضعیت رسانه‌ها و خبرنگاران برگزار شده بود.

رسانه‌های وابسته به طالبان هیچ نامی از نهادهای خبرنگاران و رسانه‌هایی که در این نشست حضور داشته‌اند نبرده است.

بر اساس شاخص جهانی آزادی مطبوعات، افغانستان تحت کنترل طالبان ۳۴ پله سقوط کرده است.

انتقاد از عملکرد طالبان از سوی خبرنگاران و رسانه‌های داخلی بارها با واکنش تند این گروه مواجه شده و در مواردی به بازداشت و شکنجه خبرنگاران انجامیده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *