ماموران طالبان رئیس مرکز فرهنگی اجتماعی “تبیان” در کابل را بازداشت کردند. طالبان در مورد علت این بازداشت توضیحی نداده، اما مسئول تبیان که یک روحانی است، زمانی بازداشت شد که سفارت ایران را با گل مزین کرد.

وبسایت شفقا، “پایگاه بین‌ المللی همکاری شیعه” با انتشار فیلمی از مراسم تجمع در مقابل سفارت ایران در کابل نوشت “گلباران سفارت ایران” دو روز پس از آن انجام گرفت که افرادی “به درب ورودی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات حمله کردند”.

گلبارانی که رسانه‌های ایران از آن گزارش کردند، توسط یارمحمد رحمتی، رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی “تبیان”، بنیاد فرهنگی نزدیک به ایران انجام گرفته است.

بازداشت یارمحمد رحمتی یک روز پس از اظهارات حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مورد شرط به رسمیت شناختن دولت طالبان صورت گرفته که گفته بود “شناسایی هیات حاکمه‌ موقت افغانستان را منوط بر تشکیل دولت فراگیر در این کشور” می‌داند.

بلال کریمی، معاون سخنگوی “امارت اسلامی” در واکنش به سخنان امیرعبداللهیان گفت: «بیشتر از ۸۰ درصد کارمندان اداره قبلی در وظایف خود هستند و در کابینه تشکیل شده نیز چهره‌هایی از تمام اقوام و اقشار کشور دیده می‌شود.»

طالبان اخیرا مسئولان سفارت ایران در کابل را به دلیل “بدرفتاری با مهاجران افغان” احضار کرد. رسانه‌های افغانستان گزارش دادند که بدرفتاری با مهاجران افغان در ایران پس از حمله به سه طلبه در مشهد بیشتر شده است. در این حادثه دو طلبه جان باختند و نفر سوم زخمی شده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *