نیروهای طالبان از اعتراض زنان در کابل ممانعت کردند. معترضان قصد داشتند برای خانواده‌ی زینب عبداللهی، دختر جوانی که به تازگی در غرب کابل توسط طالبان کشته شده است، دادخواهی کنند.

برنامه دادخواهی زنان قرار بود امروز (شنبه، ۲۵ جدی) در شهر کابل برگزار شود. یکی از زنان معترض با فرستادن پیامی به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان با برهم‌زدن این برنامه، معترضان را تهدید و متفرق کرده‌اند. او همچنین قتل زینب عبداللهی را مرموز خواند و گفت که زنان معترضان خواستار توقف این چنین قتل‌ها اند.

زینب شام روز پنج‌شنبه (۲۳ جدی) در ایست بازرسی در منطقه برچی کابل توسط طالبان کشته شد.

فاطمه، خواهر او می‌گوید که با خواهر و دامادش هنگام برگشت از مراسم عروسی در ساحه‌ی گولایی با ایست بازرسی طالبان مواجه شده‌ و بعد از بررسی به دستور آنان از ایست رد شدند؛ اما نیروهای طالبان پس از فاصله چند متری موتر آنها را به رگبار بستند. او گفت که در این گلوله‌باری دو گلوله به قلب خواهرش اصابت کرد و در جا جان سپرد.

طالبان تاکنون در این زمینه چیزی نگفته‌‌اند.

زنان معترض همچنین می‌گویند که قرار بود برای رهایی عالیه عزیزی، مدیر پیشین بخش زنان زندان هرات نیز دادخواهی کنند.

پیشین از این هم گروهی از زنان در کابل در یک حرکت اعتراضی خواستار رهایی عالیه عزیزی شده بودند.

عالیه عزیزی در روزهای نخست تسلط طالبان بر هرات ناپدید شده و تاکنون از سرنوشت او خبری نیست. اعضای خانواده‌ی عزیزی می‌گویند که او توسط طالبان بازداشت و زندانی شده است. مسئولان محلی طالبان در هرات اما در این زمینه پاسخ روشن ارایه نکرده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *