مسئولان محلی طالبان در ولایت بلخ  نُهم سنبله، روز خروج نیروهای خارجی از افغانستان را بدون حضورداشت رسانه‌ها تجلیل می‌کنند.

دست‌کم چهار خبرنگار محلی در ولایت بلخ امروز (چهارشنبه، ۹ سنبله) تأیید کردند که طالبان برای‌شان اجازه‌ی پوشش این مراسم را نداده‌اند.

این خبرنگاران عدم حضورشان در این مراسم را خلاف قانون حق دسترسی به اطلاعات بیان کرده، طالبان را به نقض این قانون متهم می‌کنند‌.

طالبان برای پوشش این مراسم که در تالار همایش‌های نور  شهر مزارشریف در حال برگزاری است، تنها به تلویزیون ملی بلخ و خبرگزاری دولتی باختر، دو رسانه‌ی تحت کنترل این گروه اجازه داده است.

برخی از خبرنگاران محلی بلخ همچنین ادعا می‌کنند که در بیشتر برنامه‌های خبری برای رسانه‌های خصوصی اجازه‌ی حضور داده نمی‌شود.

طالبان در ولایت دایکندی اما از رسانه‌های خصوصی برای پوشش مراسم تجلیل از نُهم سنبله دعوت کرده و در عین حال برای‌شان گفته‌اند که به غیر از برنامه‌های مربوط به خروج امریکا و «تسلط» این گروه بر افغانستان، هیچ برنامه‌ی دیگری را تهیه و نشر نکنند.

این در حالی است که سال گذشته آخرین گروه نیروهای امریکایی در بامداد روز نُهم سنبله میدان هوایی کابل را ترک کرد. طالبان در یک‌سالگی خروج این نیروها، «پیروزی در برابر نیروهای خارجی» را جشن می‌گیرند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *