کابینه‌ی حکومت سرپرست طالبان به‌ والیان این گروه در ولایت‌های میدان‌وردک و بامیان دستور داده است که برای جلوگیری از منازعه میان کوچی‌ها و ساکنان محل، دو قطعه‌ امنیتی در این دو ولایت جابه‌جا کنند.

وزارت سرحدات، اقوام‌ و قبایل طالبان روز گذشته (دوشنبه، ۶ سرطان) فیصله کابینه‌ی طالبان را منتشر کرده است.

طبق این فیصله، والی طالبان در میدان‌وردگ موظف است تا شمار از کوچی‌هایی را که در ساحه بهسود مال‌چر (چراگاه) ندارند، به جاهای دیگر انتقال دهد و تا «زمانی‌که مشکل مال‌چرهای آن‌ها در ولایت بامیان حل نشده است، به این ولایت کوچ نکنند».

کابینه‌ی طالبان گفته است که والیان ولایت‌های میدان‌وردگ و بامیان موظف‌اند که به‌ منظور حل مشکل پیش‌آمده بر سر مال‌چرها، هماهنگی ایجاد کنند.

هم‌چنین والیان طالبان در بامیان و میدان‌وردک، توظیف شده‌اند تا به‌ منظور تأمین امنیت ساحه و جلوگیری از منازعه میان کوچی‌ها و باشندگان محل، دو قطعه امنیتی را در این دو ولایت جابه‌جا کنند.

در فیصله کابینه‌ی طالبان آمده که والی این گروه در بامیان موظف است که تشکیل کمیسیون حل منازعات در این ولایت را تا ۲۰ نفر افزایش دهد و برای کسانی که در دعوا دخیل هستند، در کمیسیون عضویت ندهد.

گفته شده است که کمیسیون حل منازعات، برای فعالیت خود راهکار معین را ترتیب و ساحه کاری خود را مشخص کند تا باعث ایجاد تداخل کاری با سایر ارگان‌ها نشود.

کابینه‌ی طالبان والی این گروه در غور را نیز موظف کرده است تا در این ولایت هم کمیسیون حل منازعات ایجاد کند.

منازعه کوچی‌ها و ساکنان محل از سال‌های گذشته در برخی از ولایت‌ها از جمله مناطق مرکزی یک معضل بوده است. این چالش طی‌ ماه‌های اخیر تشدید شده است.

کوچی‌ها که عمدتا مسلح هستند، در برخی از مناطق اقدام به غصب زمین ساکنان محل کرده‌اند و هم‌چنین مواشی آنان باعث تخریب مزارع مردم شده است.

برخی از ساکنان محل می‌گویند که طالبان حامی کوچی‌ها هستند.

طالبان در پی تنش‌های اخیر، هیأتی را به میدان‌وردک فرستاده بودند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *