وزارت فواید عامه طالبان اعلام کرد که بازسازی شاهراه کابل -قندهار- هرات را که ۹۰۰ کیلومتر طول دارد، به داوطلبی گذاشته است.

این وزارت گفت که هزینه بازسازی شاهراه توسط بخش خصوصی و مالیات استفاده از جاده تامین می‌شود.

طالبان در ۲۰ سال گذشته بارها در این مسیر بمب‌گذاری کرده‌اند.

در طرح پیشنهادی وزارت فواید عامه طالبان گفته شده که این شاهراه برای بازسازی به چند قسمت ۱۰۰ کیلومتری تقسیم شده و از طریق بخش دولتی و خصوصی بازسازی می‌شود.

در این طرح همچنین گفته شده که شرکت‌ها برای اجرای این پروژه آمادگی مالی داشته باشند، زیرا هزینه آن در جریان بازسازی از درآمد جاده‌ها یا بعدا پرداخت خواهد شد.

داشتن امکانات مالی و تکمیل پروژه در زمان تعیین شده براساس مشخصات فنی نیز از شرط‌های طالبان برای شرکت‌های داوطلب است.

وزارت فواید عامه طالبان گفته شرکت‌های داخلی و سرمایه‌گذارانی که علاقمند کار این پروژه هستند و می‌توانند آن را تکمیل کنند، باید درخواست شان را تا ۲۵ جوزای سال ۱۴۰۱ به این وزارت تحویل دهند.

در مورد این که بازسازی این شاهراه چقدر هزینه دارد و در چه مدت زمانی تکمیل خواهد شد چیزی گفته نشده است.

شاهراه کابل- قندهار و قندهار- هرات یکی از پر رفت وآمدترین شاهراه‌های کشور است که پس از سقوط طالبان در سال ۲۰۰۱ بازسازی شد، اما به‌دلیل ماین گذاری طالبان و عدم مراقبت، بیشتر بخش‌های آن به طور جدی تخریب شد.

باتوجه به قطع کمک‌های انکشافی جامعه بین‌المللی و مسدود شدن میلیاردها دالر از سرمایه افغانستان در خارج کشور، بعید به نظر می‌رسد که طالبان از عهده تامین هزینه بازسازی این جاده برآید.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *