صندوق کودکان سازمان ملل، یونیسف می‌گوید در حال حاضر ۲۴ میلیون نفر از جمله ۱۳ میلیون کودک در افغانستان به کمک فوری نیاز دارند.

به گفته‌ یونیسف سه میلیون کودک به سوء تغذیه شدید گرفتار اند که اگر به یک میلون آنها کمک فوری نرسد، ممکن است جان‌‌شان‌را از دست بدهند.

سام مورت، رئیس بخش ارتباطات، حمایت و مشارکت مدنی یونیسف در افغانستان به شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفت که پیش از اگست سال گذشته نیز به‌دلیل چالش اقتصادی، فاجعه طبیعی و فقر، مردم افغانستان در شرایطی سختی قرار داشتند، اما با قطع کمک‌های جامعه جهانی، زندگی به ویژه برای کودکان به مراتب سخت‌تر از گذشته شده است.

یونیسف می‌گوید که کودکان غذایی کافی و آب صحی برای خوردن ندارند و گسترش بیماری‌های قابل پیش‌گیری از جمله کلورا می‌تواند جان کودکان را بگیرد.

عقب‌گرد در زمینه آموزش و حقوق زنان

یونیسف همچنین می‌گوید که افغانستان در زمینه حقوق زنان و دختران دچار عقب‌گرد شده است.

به گفته این نهاد، حدود یک میلیون دختر بالاتر از صنف ششم از مکتب محروم شده‌اند در حالیکه پیش از آن نیز حدود چهار میلیون کودک از رفتن به مکتب محروم بودند که ۶۰ درصد آنان را دختران تشکیل می‌دهند.

یونیسف می‌گوید برای حمایت از آموزش دختران صنف‌های آموزشی را در خانه‌ها و مسجدها براساس سیستم آموزش وزارت معارف برگزار کرده تا دختران بتوانند درس بخوانند.

یونیسف افزود که در حال حاضر ۱۳ هزار صنف درسی در بخش های مختلف افغانستان فعال دارد و تا پایان سال به ۱۵ هزار افزایش خواهد یافت.

صندوق کودکان سازمان ملل تاکید می کند که به حمایت از کودکان، زنان و دختران افغانستان ادامه خواهد داد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *