صندوق جمعیت سازمان ملل (UNFPA) با هشدار درباره‌ی بحران بشری افغانستان گفته است که زنان و دختران سنگین‌ترین بهای این بحران را می‌پردازند.

این صندوق امروز (چهارشنبه، ۲۵ حوت) با نشر گزارشی گفته است که افغانستان با خطر بسیار واقعی فروپاشی سیستمی و فاجعه انسانی روبه‌رو است که بسیاری از دستاوردهای توسعه ۲۰ سال گذشته را تهدید می‌کند.

این نهاد افزوده است که وضعیت در افغانستان در ماه‌های اخیر به‌دلیل تغییر قدرت سیاسی، کووید-۱۹ و خشک‌سالی بدتر شده که عمیق‌ترین بحران‌ بشری جهان را به بار آورده است.

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد افزوده است که زنان و دختران در افغانستان سنگین‌ترین بهای بحران را می‌پردازد.

این نهاد تصریح کرده است که هر دو ساعت یک مادر به‌دلیل عوارض زایمان قابل پیش‌گیری، جان خود را از دست می‌دهد.

همچنین به‌گفته‌ی صندوق جمعیت سازمان ملل، تخمین زده می‌شود که از هر ۲ زن، ۱ زن خشونت مبتنی بر جنسیت را تجربه می‌کند که پیش‎‌بینی می‌شود که این میزان تحت حاکمیت طالبان افزایش یابد.

صندوق جمعیت سازمان ملل اضافه کرده است که طرح واکنش بشردوستانه برای بحران افغانستان در سال ۲۰۲۲ ، بزرگ‌ترین درخواست بشردوستانه سازمان ملل است که با ۴.۴ میلیارد دالر به ۲۲.۱ میلیون نفر کمک خواهد شد. صندوق جمعیت ملل افزوده است که برای پاسخ‌گویی به سلامت باروری و نیازهای حفاظتی ۹.۳ میلیون نفر از مردم آسیب‌دیده از بحران به ۲۵۱.۹ میلیون دالر نیاز دارد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *