مسئولان هوتل «صافی‌ لند مارک» در شهر کابل محاصره‌ی این هوتل توسط طالبان را رد کردند. پیشتر منابع ادعا داشتند که کارمندان یک کمپنی خارجی در این هوتل اقامت دارند و توسط طالبان محاصره شده‌اند.

یکی از مسئولان هوتل «صافی‌ لند مارک» گفت که مطابق قرارداد، تاریخ اقامت کارمندان کمپنی PAE در این هوتل دیروز ختم شده و باید آنان این مکان را ترک کنند.

او در ادامه گفت که کارمندان کمپنی مذکور می‌خواستند تعدادی از کمپیوترهایی که نزدشان از نهاد بودند، نابود کنند؛ اما طالبان با آگاهی از این موضوع مانع این کار شده و برای‌شان گفته‌اند که کمپیوترها مال بیت‌المال است و باید تحویل دهند.

این مسئول هوتل «صافی‌ لند مارک» افزود که مشکل حل شده است و کارمندان کمپنی PAE کمپیوترهای موجود را تحویل می‌دهند.

پیشتر منابع گفته بودند که حدود ۵۰ نفر از کارمندان کمپنی PAE در هوتل «صافی‌ لند مارک» شهر کابل اقامت دارند و منتظر عملیات تخلیه هستند.

یکی از کارمندان سابق این کمپنی گفته بود که از بعد از ظهر روز شنبه تا اکنون همکارانش در محاصره قرار دارند و هیچ‌کس اجازه‌ی خروج و داخل‌شدن ندارد.

او به نقل از ساکنان محل ادعا داشت که در روز اول ده‌ها نظامی با یونیفورم استخبارات طالبان وارد هوتل شده و چند غیرنظامی را با خود برده‌اند.

این منبع افزود که کمپنی PAE با تکمیل‌شدن تاریخ پروژه و مشخص نبودن زمان تخلیه، به کارمندانش گفته است که به ولایت‌های خود برگردند؛ اما به نظر می‌رسد که مشخصات و آدرس‌های این کارمندان در اختیار طالبان قرار گرفته و از روز شنبه تا اکنون آدرس‌های تماس اکثر این کارمندان در داخل هوتل و بیرون از هوتل در دسترس نیست.

او می‌گوید که کمپنی یادشده یکی از پروژه‌های مهم وزارت خارجه‌ی امریکا را اجراء می‌کرد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *