یان ایگلند، دبیرکل شورای پناهندگان ناروی از آغاز مجدد فعالیت‌های بشردوستانه این شورا در قندهار و «شماری دیگر از مناطق» افغانستان خبر داده است.

آقای ایگلند روز دوشنبه (۱۵ جوزا) در توییتی نوشته است که تمام کار شان برای زنان، مردان، دختران و پسران به‌طور یکسان و با مشارکت برابر همکاران زن و مرد انجام می‌شود.

دبیرکل شورای پناهندگان ناروی حدود دو هفته قبل گفته بود که مقام‌های طالبان در قندهار به او گفته‌اند که رهنمود بازگشت زنان به کار و تحصیل «تقریبا تکمیل شده است».

یان ایگلند در توییتی نوشته بود که مسئولان طالبان همچنین به او گفته‌اند که مایل هستند «راه‌حل موقت» را جستجو کنند که اجازه‌ی «کار زنان برای زنان» را بدهند تا با بحران بشری رو به رشد در کشور مقابله شود.

طالبان حدود پنج ماه پیش زنان را از کار در سازمان‌های غیردولتی داخلی و بین‌المللی منع کردند و در پی آن کار زنان در دفتر‌های سازمان ملل متحد در افغانستان را نیز ممنوع اعلام کردند.

در پی صدور این دستورات، بسیاری از نهادهای امدادرسان بین‌المللی اعلام کردند که ممنوعیت کار زنان به روند امدادرسانی در افغانستان آسیب می‌رساند و آن‌ها نمی‌توانند بدون کارمندان زن، کار خود را ادامه دهند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *