شورای امنیت پاکستان اعلام کرد هیچ کشوری اجازه ندارد پناهگاه و تسهیلاتی را برای تروریست‌ها فراهم کند. این شورا گفته پاکستان حق دفاع از مردم خود را برای خود محفوظ می‌دارد.

پیشتر، وزیر داخله پاکستان گفته بود حمله به پایگاه‌های تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان را بررسی می‌کند.

بر اساس گزارش رادیو پاکستان، در جلسه شش ساعته به رهبری شهباز شریف نخست‌وزیر این کشور، امنیت این کشور به‌خصوص حملات تروریستی در خیبرپختونخوا و بلوچستان ارزیابی شد.

شهباز شریف تاکید کرد که حکومت‌های فدرال و ایالتی بر اساس برنامه اقدام ملی و مطابق با سیاست امنیت ملی با تروریسم مقابله خواهد کرد.

این نشست شورای امنیت پاکستان بعد از افزایش حملات تحریک طالبان پاکستانی است.

مقام‌های پاکستان ادعا می‌کنند که این گروه در افغانستان پایگاه‌های دارد و با عبور از مرز، در پاکستان حملات انجام می‌دهند.

وزیر داخله پاکستان روز شنبه گفت در صورتی که طالبان پناهگاه‌های تحریک طالبان در افغانستان را از بین نبرد، ممکن است پاکستان حمله به این پناهگاه‌ها را بررسی کند.

رانا ثناالله افزود براساس قوانین بین‌المللی این کشور حق دارد به پایگاه‌های تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان حمله کند.

وزارت دفاع طالبان در واکنش به اظهارات ثناالله گفت: “افغانستان بی صاحب نیست و این گروه برای دفاع از تمامیت ارضی کشور آماده دفاع است.”

وزارت دفاع طالبان در اعلامیه‌ای افزود: “مدارک و شواهدی وجود دارد که مراکز تحریک طالبان پاکستان در داخل پاکستان اند و چنین اظهارات روابط حسنه بین دو کشور همسایه و برادر را خدشه‌دار می‌کند.”

این گروه از پاکستان خواست که هر گونه نگرانی باید از راه تفاهم حل شود.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *