هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) می‌گوید که قرار است شورای امنیت این سازمان نشستی را در باره‌ی وضعیت افغانستان برگزار کند.

یوناما گفته است که این نشست قرار است ساعت ۷:۳۰ شام روز چهارشنبه ۲۵ جنوری (پنجم دلو) به وقت کابل آغاز شود و رسانه‌ها می‌توانند آن را به صورت زنده نشر کنند.

بر بنیاد معلومات یوناما، انتونیو گوتیرش، سرمنشی ملل متحد، دیبرا لاینز، نماینده‌ی ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان و انیکن هوتفلت، وزیر خارجه‌ی ناروی در مورد وضعیت افغانستان به شورای امنیت معلومات خواهند داد.

گفته می‌شود که وزیر خارجه‌ی ناوری در این نشست در مورد سفر نمایندگان طالبان و به ویژه دیدار دیپلومات‌های غربی به شمول نمایند‌ه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا با هیات این گروه در آن کشور معلومات دهد.

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در حالی برگزار می‌شود که دیپلومات‌های غربی روز گذشته در پشت در‌های بسته در اوسلو، پایتخت ناروی با نمایندگان طالبان به بحث پرداختند.

نمایندگان اتحادیه‌ی اروپا، ایالات متحده، فرانسه، بریتانیا، آلمان،‌ ایتالیا و ناروی بر بحران بشری، حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان و ایجاد حکومت همه‌شمول با نمایندگان طالبان به رهبری امیرخان متقی،‌ سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان گفتگو کرده اند.

در حالی که بیش از چهار ماه از تسلط طالبان بر افغانستان می‌گذرد، حکومت این گروه را هیچ کشوری به رسمیت نشناخته است؛ حتی پاکستان، امارات متحده‌ی عرب و عربستان سعودی که رژیم قبلی طالبان -بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱- را به رسمیت شناخته بودند.

ناروی که میزبان این نشست است می‌گوید که مذاکرات کنونی به معنی مشروعیت بخشیدن یا به رسمیت شناختن طالبان نیست..

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *