تعدادی از شهروندان افغانستانی مقیم تهران، پایتخت ایران در واکنش به تداوم حملات خونین به مراکز آموزشی در غرب کابل، در مقابل سفارت کبرای افغانستان در تهران تجمع کردند.

حاضران در این تجمع که بخاطر شرایط امنیتی کنونی در ایران، بسیار محدود بودند و با حضور بیشمار نیروهای امنیتی ایران مواجه شدند، بسختی و با هماهنگی های سفارت اجازه برپایی مراسم شمع افروزی و ابراز همدردی با خانواده های قربانیان مرکز آموزشی کاج دریافت کردند.

آنان در این تجمع ضمن محکوم کردن تداوم حملات در ساحه غرب کابل، از کشورهای جهانی خواستند که نسل کشی هزاره ها را در افغانستان به رسمیت بشناسد و تلاش خود را برای توقف نسل کشی انجام دهد.

مهاجران افغانستانی مقیم ایران، ضمن حمل عکس های قربانیان کورس کاج، تابلو هایی را همراه داشتند که در آن از هشتگ جهانی شده این روزها استفاده شده بود با عنوان #Stophazaragenocide و با شعار هایی خواستار توقف نسل کشی هزاره ها شدند.

تجمع مهاجران افغانستانی با توجه به شرایط کنونی در ایران تحت نظارت نیروهای نظامی برگزار شد و با اعلام این نیروها سریعا هم ختم شد.

اعتراض مهاجران افغانستانی در ایران در ادامه اعتراضات گسترده در داخل و خارج از افغانستان بود که پس از حمله اخیر به کورس کاج اتفاق افتاد و باعث شد تا طبق آخرین آمار نمایندگی سازمان ملل در آن بیش از 100 نفر کشته و زخمی شدند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *