روز گذشته در دو حمله جداگانه در کابل، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی و عبیدالرحمن نظامانی، سفیر پاکستان در کابل هدف سوء قصد قرار گرفتند.

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی بعد از حمله انتحاری به قصد جان او در یک پیام ویدیویی گفت حمله کنندگان «با لباس زنانه و چادری/برقع» وارد محل اقامت او شدند و جلیقه انفجاری پوشیده بودند.

عصر روز گذشته نیز سفیر پاکستان در کابل هدف شلیک چند گلوله از یک ساختمان نزدیک به سفارت پاکستان در کابل قرار گرفت.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان از «سوءقصد» به جان سرپرست سفارت پاکستان در کابل خبر داد و گفت خواهان «تحقیقات فوری و دستگیری عاملان این حادثه شنیع است.»

وزارت خارجه پاکستان نیز در بیانیه‌ای حمله به ساختمان سفارت پاکستان در کابل و تلاش برای ترور سفیر این کشور را شدیدا محکوم کرده و خواستار «تحقیقات فوری و کامل» در زمینه شده است.

در این بیانیه از حکومت طالبان خواسته است «فوراً تحقیقات کامل در مورد این حمله انجام داده، عاملان حمله را دستگیر و مورد بازخواست قرار دهد و اقدامات فوری را برای تضمین امنیت پرسنل دیپلماتیک و شهروندان پاکستانی در افغانستان را انجام دهد.»

در این حادثه نگهبان سفیر «به شدت زخمی» شده است.

طالبان حمله به سفارت پاکستان را محکوم کرده و گفته که به «افراد مغرض» اجازه برهم زدن امنیت نمایندگی‌های خارجی را نمی‌دهد.

وزارت خارجه طالبان گفته که «تحقیقات فوری» در مورد این حمله آغاز شده است.

دو ماه پیش نیز مهاجمان انتحاری در نزدیکی دروازه سفارت روسیه در کابل، دستکم ۲ کارمند این سفارت و ۴ شهروند افغانستان کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

حکمتیار هدف «مهاجمان انتحاری» قرار گرفت

گلبدین حکمتیار پس از این حمله گفت مهاجمان انتحاری به مردم تیراندازی کردند که در نتیجه یک نفر از افراد او کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته آقای حکمتیار هر دو حمله کننده انتحاری قبل از رسیدن به هدف کشته شدند، و به خود او آسیبی نرسیده است و او «به مبارزه» خود ادامه خواهد داد.

آقای حکمتیار همچنان در کابل به سر می‌برد و هر هفته در نماز جمعه نیز سخنرانی‌ می‌کند.

بنا به گزارش‌ها سه مهاجم پس از انفجار یک خودروی مملو از مواد منفجره در نزدیک دفتر رهبر حزب اسلامی منفجر کرده و سعی کردند به داخل دفتر آقای حکمتیار وارد شوند.

غیرت بهیر، عضو ارشد حزب اسلامی به خبرگزاری فرانسه گفته مهاجمان هنگام تلاش برای ورود به ساختمان حزب اسلامی که یک مسجد نیز در آن قرار دارد، کشته شدند و نفر سوم فرار کرده است.

او گفت: «خودرو در بیرون از ساختمان منفجر شده و خسارت کمی داشته است.»

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

در ماه‌های اخیر چندین بمب‌گذاری و تیراندازی در افغانستان صورت گرفته است که مسئولیت شماری از آنها را شاخه خراسان گروه دولت اسلامی «داعش» به عهده گرفته است.

آقای حکمتیار بیش از یک دهه در خفا زندگی می‌کرد و در مواردی اعضای حزب اسلامی از حملات انتحاری با اجازه او استفاده کرده‌اند که شماری از غیرنظامیان کشته شده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *