ریاست حفظ و مراقبت‌ سالنگ‌ها می‌گوید که به دلیل برف‌باری‌های سنگین و طوفان، شاهراه سالنگ به روی رفت و آمد ترافیک مسدود شده است.

عبیدالله عبید، رییس این اداره روز یکشنبه ششم فبروری (۱۷ دلو) در پیامی به خبرنگاران گفت که شاهراه سالنگ از شب گذشته به این‌سو به روی ترافیک مسدود شده و تلاش‌ها برای بازگشایی آن جریان دارد.

شاهراه سالنگ دست‌کم ۱۰ ولایت شمال و شمال شرق افغانستان را به مرکز و ولایات دیگر وصل می‌کند که از آغاز برفباری‌های امسال، چندین بار است که به گونه‌ی موقت به روی موترهای باربری بسته می‌شود.

در این حال، وزارت فواید عامه گروه طالبان می‌گوید که بارش برف از روز گذشته به این‌سو در برخی از ولایات آغاز شده و تا کنون جریان دارد.

محمد اشرف حق‌شناس، معاون سخنگوی این وزارت به صدای امریکا گفت که در حال حاضر، شاهراه بامیان – کابل و دایکندی به روی رفت و آمد موترها بسته شده است.

آقای حق‌شناس افزود که این شاهراه در قسمت‌های کوتل حاجی‌گک، دشت دیوالی – بازار پنجاب، آب‌قول کرمان و ورس – کوتل قناق مسدود شده است.

معاون سخنگوی وزارت فواید عامه طالبان همچنین گفت که برفباری‌های سنگین روز گذشته باعث مسدود شدن شاهراه غور – کابل و راه‌های مواصلاتی این ولایت به ولسوالی‌های آن نیز شده است.

بر اساس معلومات این وزارت در حال حاضر، برفباری شدید در کابل، میدان وردک، پروان، پنجشیر، بدخشان و بغلان نیز جریان دارد.

وزارت فواید عامه تاکید کرده است که تلاش‌های آنان برای بازگشایی شاهراه‌های بزرگ و راه‌های مواصلاتی در بخش‌های این کشور جریان دارد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *