ملا محمد یعقوب مجاهد، فرزند ملا عمر و سرپرست وزارت دفاع طالبان می‌گوید که جهان در مقابله با آن‌ها است و همسایه‌های افغانستان نیز باعث «رنج» می‌شوند.

او این اظهارات را امروز (یک‌شنبه، ۴ ثور) در سخنرانی خود در مراسم یادبود از نهمین سالمرگِ ملا محمد عمر مجاهد، بنیان‌گذار طالبان در کابل بیان کرد.

او گفت: «افغانستان حالا هم با مشکلات زیاد مواجه است، جهان هم با ما در مقابله است و رنج و تکلیف همسایه‌ها را نیز شاهد هستیم، مثالش رویداد خوست و کنر است.»

با گذشت ۸ ماه از تسلط طالبان بر کابل، تاکنون جامعه جهانی حکومت این گروه را به رسمیت نشناخته و تحریم‌ها علیه مقام‌های این گروه نیز پا برجا است.

اشاره‌ی سرپرست وزارت دفاع طالبان به «رنج» همسایه‌های افغانستان، حمله‌های هوایی اخیر پاکستان در ولایت‌های خوست و کنر است که جان ده‌ها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان را گرفت.

با این حال، ملا یعقوب در اظهاراتش تأکید کرد که طالبان نمی‌گذارند تا کسی از داخل و یا از بیرون امنیت افغانستان را مختل کند.

این نخستین‌باری است که طالبان در کابل از مرگ بنیانگذار این گروه یادبود می‌کنند.

مرگ ملا عمر در سال ۱۳۹۴ فاش شد و گفته شد که او دو سال پیش از آن درگذشته است؛ طالبان اما چند سال بعد مرگ او را تأیید کردند.

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی طالبان، در مراسم امروز گفت که ملا محمد عمر مجاهد به اثر مریضی توبرکلوز درگذشته است. او درباره‌ی محل مرگ ملا عمر چیزی نگفت اما گفته می‌شود که بنیانگذار طالبان در پاکستان وفات کرده است. مجاهد گفت که آنان می‌خواهد تا نسل‌های بعدی راه ملا عمر را ادامه دهند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *