کمشنری عالی پناهندگان سازمان ملل می‌گوید که همزمان با افزایش میزان پناهندگان در سطح جهان، تنها یک بخش کوچک آنان در کشورهای مهاجرپذیر اسکان یافته اند.

به گفته این سازمان، در سال گذشته فقط ۳۹ هزار نفر از طریق ملل متحد به این کشورها انتقال داده شدند.

به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، افغان‌ها پس از مردم سوریه، دومین جمعیت مهاجر در جهان بوده که خواستار اسکان در کشورهای مهاجرپذیر از طریق سازمان ملل اند. به گفته این سازمان، ۲۰۰ صد و ۷۴ هزار پناهنده افغان درخواست مهاجرت به کشور سومی را داده اند.

در حال حاضر، بخش بزرگ این پناهندگان در کشورهای ایران و پاکستان، با وضعیت حقوقی و اقتصادی ناروشن زندگی می‌کنند. آنها امیدوارند که سازمان ملل به اسکان شان در کشورهای غربی کمک کند.

در ماه اپریل، شماری از پناهجویان افغان در پاکستان در اعتراض به وضعیت ناروشن و کند بودن روند رسیدگی به وضعیت شان از سوی کمشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در مقابل دفتر این سازمان در اسلام‌آباد تظاهرات کردند. آنان با پوشیدن کفن، شعار “ما را بکشید” سر دادند و از سازمان ملل خواستند تا ثبت‌نام، توزیع کارت‌های مهاجرت و انتقال به کشورهای دیگر را تسریع کند.

این سازمان از کشورهای مهاجرپذیر خواست تا روند اسکان پناهندگان مستحق را بیشتر کنند. به خصوص که انتظار می‌رود بیش از دو میلیون نفر در سال آینده نیازمند اسکان در کشورهای مهاجرپذیر باشند.

بنا به آمار، بیش از ۲۷ میلیون نفر به عنوان پناهنده در جهان زندگی می‌کنند که اکثریت شان ساکن کشورهای فقییر اند.

در حال حاضر، تنها کشورهای امریکا، کانادا، آلمان، بریتانیا، آسترالیا و کشورهای اسکاندیناوی با کمشنری عالی پناهندگان در قسمت اسکان مهاجرین همکاری می‌کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *