برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) در افغانستان می‌گوید که برای حمایت از «ابتکارات» توسعه بشردوستانه، اقتصادی و اجتماعی در افغانستان، توافق مشارکتی ۲۰ میلیون دالری را با بانک جهانی امضا کرده است.

در خبرنامه‌ی برنامه توسعه سازمان ملل که روز گذشته (پنج‌شنبه، ۲۳ سرطان) منتشر شده، آمده است که این قرداد ۳۴ ولایت افغانستان را تحت پوشش قرار خواهد داد و هدف آن ظرفیت‌سازی سازمان‌های غیردولتی و مدنی و حمایت از پروژه‌های تأثیر سریع است.

این نهاد افزوده است که به‌دلیل درگیری‌های طولانی در افغانستان، سازمان‌های غیردولتی و مدنی نقش مهمی در ارائه خدمات بشردوستانه و فعالیت‌های توسعه‌ای ایفا کرده‌اند.

برنامه توسعه سازمان ملل متحد گفته است که پس از تسلط طالبان و خروج اهداکنندگان، ظرفیت‌های مالی و عملیاتی سازمان‌های غیردولتی مدنی بدتر شده است.

سورایو بوزوروکووا، معاون نماینده‌ی برنامه توسعه سازمان ملل گفته است که این سازمان از بانک جهانی برای نشان دادن همبستگی و حمایت از سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌های مدنی در افغانستان و کمک به رشد آن‌ها، قدردانی می‌کند.

برنامه توسعه سازمان ملل گفته است که مطابق قراردادی که برنامه بانک جهانی امضا کرده، از پروژه‌های دارای تأثیرات سریع نیز حمایت خواهد شد. گفته شده که هدف از این پروژه‌ها؛ افزایش دسترسی به سلامت، آموزش، زراعت، مصونیت غذایی و فعالیت‌های معیشتی برای جوامع آسیب‌پذیر از جمله افراد دارای معلولیت است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *