سازمان حفاظت از کودکان «Save the Children» می‌گوید که بیش از یک‌پنجم خانواده‌ها در افغانستان مجبور شده‌اند فرزندان خود را برای کار به بیرون بفرستند؛ زیرا درآمدهای آنان در شش ماه گذشته به شدت کاهش یافته است.

سازمان حفاظت از کودکان امروز (دوشنبه، ۲۵ دلو) با نشر گزارشی، گفته است که براساس تخمین‌های این سازمان، اکنون یک میلیون کودک در افغانستان مشغول کار هستند.

طبق گزارش این سازمان، سرشماری یک‌هزار و ۴۰۰ خانواده در هفت ولایت افغانستان نشان می‌دهد که ۸۲ درصد از مردم افغانستان از زمان فروپاشی دولت پیشین، درآمد خود را از دست داده‌اند.

طبق یافته‌های این گزارش، ۱۸ درصد خانواده‌ها گفته‌اند که چاره‌ای جز فرستادن فرزندان خود برای کار ندارند.

بر اساس تحلیل  Save the Children، اگر از هر یک از این خانواده‌ها فقط یک کودک به کار فرستاده شود، بیش از یک میلیون کودک در حال حاضر در کشور به کار مشغول هستند.

سازمان حفاظت از کودکان گفته است که به‌دلیل افزایش قیمت‌ مواد اولیه، بسیاری از خانواده‌ها قادر به خرید مواد غذایی نیستند.

در گزارش این سازمان آمده است که حدود ۳۶ درصد از خانواده‌ها در افغانستان گفته‌اند که مواد غذایی را از بازار به‌صورت قرض خریداری می‌کنند. طبق این گزارش، ۷.۵ درصد خانواده‌ها گفته‌اند که برای تغذیه گدایی می‌کنند.

کریس نیامندی، رییس سازمان حفاظت از کودکان در افغانستان گفته است که هرگز چیزی شبیه به وضعیت ناامیدکننده‌ای که در افغانستان وجود دارد، ندیده است.

او گفته است: «ما هر روز کودکانی را که به طرز وحشتناکی بیمار می‌شوند و ماه‌هاست چیزی جز نان نخورده‌اند درمان می‌‌کنیم. والدین مجبورند تصمیمات غیرممکنی بگیرند. به کدام یک از فرزندان‌شان غذا می‌دهند؟ آیا فرزندان خود را سر کار می‌فرستند یا می‌گذارند از گرسنگی بمیرند؟ این‌ها انتخاب‌های طاقت‌فرسایی هستند که هیچ والدینی مجبور به انجام آنها نیست.»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *