به گزارش خبرنگار اختصاصی همدم در پاریس، رضا جعفری در مصاحبه اختصاصی با تلویزیون روسیه که در روز سه شنبه صورت گرفت نسبت به بروز فساد در توزیع کمک های جهانی در افغانستان هشدار داد.
رییس جنبش مقاومت در تبعید در این مصاحبه ضمن تشریح شرایط کنونی افغانستان و مشکلات فراوان مردم برای سپری کردن روزمرگی خود افزود متاسفانه بعد از سقوط دولت افغانستان، کمک های زیادی از طرف ارگان های بین‌المللی به مردم افغانستان وعده داده شد. اما این کمک ها یا هیچ وقت در زمان مناسب در دسترس مردم قرار نگرفت، یا پس از رسیدن فساد گسترده در درون باعث شد که مردم مناطقی که بیشترین اقلیت های قومی و مذهبی هستند از این کمک ها محروم بمانند. به طور مثال دو ولایت ( بامیان و دایکندی) که در صدر فهرست فقیرترین مناطق افغانستان قرار دارند، تنها ۰٫۲ درصد کمک رسیده در صورتی که در بعضی ولایت ها بالای ۱۸ درصد کمک شده است.
جامعه جهانی، سازمان ملل متحد ، اتحادیه اروپا و دیگر ارگان های بین‌المللی ‌نباید اشتباه ‌۲۰ سال گذشته را انجام بدهند. بلکه ‌بدون هیچ گونه دید قومی و مذهبی ‌تنها با مردم صادق ‌، نهاد های مورد اعتماد داخلی، نسل جوان و تحصیل کرده کار کنند تا این‌که از هرنوع فساد در قسمت توزیع کمک‌ها جلوگیری شود.نادیده گرفتن فعالین مدنی، فعالین حقوق‌بشر و فعالین سیاسی قشر جوان از طرف نهادهای بین‌المللی یک جنایت بزرگ در حق مردم افغانستان و آینده این کشور است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *