مسئولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بامیان می‌گویند، این ولایت در روزهای عید قربان میزبان بیش‌از  ۵۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی بوده‌اند.

مسئولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت بامیان می‌گویند که در جریان روزهای عید قربان، بیش از ۵۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از این ولایت دیدن کرده‌اند.

سیف‌الله الرحمن محمدی، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بامیان گفت که این ولایت به‌دلیل داشتن ساحات توریستی و گردشگری زیبا، آب و هوای مناسب و امنیت خوب در روزهای عید قربان امسال شاهد حضور پرشور گردشگران بود.

محمدی افزود که حضور پرشور گردشگران باعث خوشحالی و دلگرمی مردم و اداره محلی طالبان در بامیان شده و این اداره در تلاش است تا سهولت‌های بیشتری را برای حضور گردشگران در ساحات تفریحی و دیدنی این ولایت فراهم کند.

ولایت بامیان با داشتن دو پیکره بزرگ بودا، شهر تاریخی غلغله، جهیل‌های بند امیر، چهل برج، شهر تاریخی ضحاک و … ساحات باستانی دیگر ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

بند امیر در سال ۱۳۸۸ خورشیدی از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست افغانستان به‌عنوان نخستین پارک ملی این کشور شناخته شد. همه ساله هزاران گردش‌گر داخلی و خارجی از این پارک دیدن می‌کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *