ضمیر کابلوف، نماینده رئیس جمهور روسیه برای افغانستان، گزارش یک خبرگزاری روسی را رد کرد که نماینده طالبان در سفارت افغانستان در مسکو در نشست مجمع بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ در ۱۵ جون شرکت خواهد کرد.

به گفته او، هیاتی از اتاق‌های تجارت و صنایع افغانستان به این نشست می‌آید.

خبرگزاری دولتی تاس در روسیه به نقل از منابع دیپلوماتیک گزارش داده بود که از سرپرست سفارت طالبان در مسکو برای اشتراک در مجمع سنت پترزبورگ دعوت شده است. این نشست مجمع با عنوان «فرصت‌های جدید در جهان جدید» در ۱۵-۱۸ جون در شهر سنت پترزبورگ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس روسیه، کابلوف گفت: «یک هیات اتاق‌های تجارت افغانستان و نه طالبان به این نشست خواهد آمد. در واقع، تاجران افغان به مجمع پترزبورگ می‌آیند.»

در وبسایت اتاق های تجارت و صنایع افغانستان آمده است که این نهاد در سال ۲۰۰۹ مستقل از دولت شد و نماینده منافع بخش خصوصی افغانستان است. اما روشن نیست که آیا طالبان استقلال این نهاد را به رسمیت شناخته است یا خیر.

کابلوف در گفتگو با تلویزیون روسیه، از سفر وزیر تجارت طالبان به مسکو خبر داد. به گفته او، وزیر طالبان با فهرستی از نیازمندی‌ها به مسکو سفر خواهد کرد که شامل کالاهای ضروری مانند موادسوختی، گندم و غذا است.

او افزود که چند ماه قبل در راس هیاتی در کابل روی گسترش همکاری‌های تجاری میان روسیه و افغانستان با مقامات مربوط صحبت کرد و قرار شد که روابط تجاری فعلا محدود به اقلام اساسی باقی بماند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *