فیض‌الله جلال، استاد دانشگاه کابل می‌گوید که در نخستین روز بازداشتش در زندان استخبارات طالبان، برخورد این گروه با او «بسیار زشت» بوده است.

او در مصاحبه با دویچه وله آلمان گفته است که یکی از جنگجویان طالبان با سیلی به صورتش زده و دیگری نیز با «مشت محکم» به چشمش کوبیده است.

او که ماه جنوری سال روان میلادی برای چهار روز نزد استخبارات طالبان زندانی بود، می‌گوید که از سوی طالبان شکنجه شده است.

آقای جلال در این مصاحبه‌ گفت که در روز اول یکی از افر اد طالبان او را با سیلی زده است و دیگری «مشت محکم» به چشمش کوبیده است. او می‌گوید شدت ضربه مشت این جنگجوی طالبان به حدی قوی بود که «فکر کردم چشمم از کاسۀ سرم بیرون شد».

این استاد دانشگاه هرگونه تعامل با طالبان بر سر رهایی‌اش را رد می‌کند. او می‌افزاید که طالبان از او خواستند بعد از رهایی از زندان هرچه می‌خواهد می‌تواند بگوید، ولی باید حقیقت را بگوید. به گفته او حقیقت از نظر [طالبان] یعنی این که «طالبان را تایید کنید».

این استاد دانشگاه همچنین می‌گوید که پس از رهایی، طالبان از او خواستند احتیاط کند و گشت‌وگزار را کم کند، چون ممکن از سوی نیروهای این گروه یا داعش مورد حمله قرار گیرد.

آقای جلال می‌افزاید که مقام‌های طالبان به او گفتند آنان «زیر فشار نیروهای خود» هستند که چرا او را به‌دلیل ایستادن در برابر یک عالم دین، نعیم وردک، «اشد مجازات» نمی‌کنند.

او در این مصاحبه از عدم کنترل طالبان بر جنگجویانش پرده برداشت و گفت که یک مقام طالبان به او گفته است:«ما هنوز کنترل کامل بالای نیروهای مسلح خود نداریم. می‌ترسیم اگر به این نتیجه برسند که شما را مجازات نمی‌کنیم، خودشان مجازات کنند.»

آقای جلال می‌گوید که پس از آزادی «هر لحظه احساس می‌کردم که مثل سایه تعقیب می‌شوم».

این استاد پیشین دانشکده حقوق دانشگاه که در حال حاضر در آلمان زندگی می‌کند، افزود که «در نهایت ناگزیری» افغانستان را ترک کرده است.

به نظر می‌رسد که «گوساله» خطاب کردن نعیم وردک، یکی از سخنگویان طالبان در بحثی در تلویزیون خصوص طلوع نیوز، یک دلیل اصلی بازداشت او از سوی طالبان بوده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *