طالبان بار دیگر رشته‌ای از “هدایات و توصیه‌های” منسوب به ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه را از طریق تلویزیون دولتی افغانستان منتشر کردند.

در این رشته توصیه‌ها از اعضای گروه طالبان خواسته شده که “در امور یکدیگر دخالت نکنند” و “از زبان‌گرایی و سمت‌گرایی” اجتناب کنند.

گروه طالبان روز یکشنبه، ۲۸ حمل با انتشار یک رشته ۱۴ ماده‌ای از هدایات و توصیه‌های منسوب به ملا هبت‌الله آخوندزاده از اعضای این گروه خواسته است که از حرکت‌هایی اجتناب ورزند که در میان اعضای این گروه بی‌اعتمادی به میان می‌آورد و “تلاش کنند که در میان خود فضای برادری و اعتماد را قایم کند.”

در این رشته هدایات اصرار شده است که اعضای این گروه از زبان‌گرایی، قوم‌گرایی، سمت‌گرایی و اندیوال‌گرایی خودداری کنند؛ “در غیر آن مورد بخشش قرار نخواهند گرفت.”

در هدایات منتشر شده مشخص نشده است که در صورت بروز چنین مواردی اعضای طالبان با چه واکنشی از سوی این گروه مواجه خواهند شد.

در ادامه این هدایات منسوب به رهبر طالبان به برخی توصیه‌های کلی مثل به کار گرفتن “عدل و انصاف” و اجتناب از “ظلم و خیانت” تأکید شده است.

 

ناظران چه می‌گوید؟

هدایات منسوب به رهبر طالبان یک روز بعد از حمله هوا‌یی پاکستان بر مناطق سرحدی خوست و کنر افغانستان منشر شده است.

گزارش‌ها می‌رساند که بیش از چهل غیرنظامی به شمول کودکان و زنان در این حملات جان باخته‌اند.

به دنبال نشر این پیام رهبر طالبان در تلویزیون دولتی افغانستان برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی پرسیده‌اند که “چرا هبت‌الله آخوندزاده در مورد حمله پاکستان بر ولایت‌های شرقی افغانستان چیزی نگفته است.”

یک از کاربران به نام الهام افغان نوشته است وقتی که تیتر “هدایات تازه رهبر طالبان” را دیده، تصور کرده که او می‌خواهد “در مقابل پنجاب جهاد اعلام کند.”

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *