دیوید میلیبند، رئیس کمیته نجات می‌گوید که مردم افغانستان حکومت خود را انتخاب نکرده، در مذاکرات دوحه شرکت نداشته و به ممانعت آموزش دختران رای نداده اند و نباید به خاطر «تصمیمات دیگران» مجازات شوند.

به گفته او جامعه جهانی مسئولیت خود در قبال مردم افغانستان را فراموش کرده است.

دیوید میلیبند، وزیر خارجه پیشین بریتانیا و رئیس برحال کمیته بین‌المللی نجات می‌گوید که بحران اقتصادی موجود در افغانستان یک مسئله بین‌المللی است.

او در مقاله‌ای در رسانه امریکایی نیوزویک نوشته است که مردم افغانستان حکومت خود را انتخاب نکردند. آنها همچنین در مذاکرات دوحه در مورد خروج نیروهای امریکایی و دیگر سربازان ناتو شرکت نداشتند و به سیاست‌هایی که کشور را دچار تغییر کرده از جمله مسئله آموزش برای دختران رای نداده اند. به گفته او، «پس این بی‌معنی است که مردم افغانستان دوباره به خاطر تصمیمات دیگران مجازات شوند.»

او می‌گوید که با کشته شدن ایمن‌الظواهری، رهبر القاعده در کابل و بلند گرفتن بحث وعده‌شکنی طالبان، غرب و جامعه بین‌المللی مسئولیت‌های خود در قبال مردم افغانستان را فراموش کرده است.

او می‌افزاید: «بحث این نیست که امریکا به دولت طالبان کمک کند یا نه بلکه مسئله این است که آیا ما آنچه در توان داریم برای کمک به مردم افغانستان انجام دهیم یا نه، یا این که با افزایش نیازهای این مردم، آنها را رها کنیم.»

او در بخشی از مقاله خود می‌گوید که نزدیک به ۲۰ میلیون افغان گرسنگی حاد را تجربه می‌کنند و بیش از ۸ میلیون دیگر در آستانه قحطی قرار دارند.

به گفته او، ۹۰ درصد مردم افغانستان درآمد خود را صرف غذا می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود ۹۷ درصد شهروندان این کشور در نیمه دوم سال جاری میلادی زیر خط فقر زندگی کنند.

او می‌افزاید که کمک‌های بشردوستانه به افغانستان کافی نیست و باید یک رویکرد اقتصادی جدید برای این کشور در پیش گرفته شود.

آقای میلیبند خواستار آزادسازی دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان نیز شد.

او افزود با خروج نظامیان غربی از افغانستان، دست‌آوردهای این کشور هنوز از بین نرفته است.

رئیس کمیته نجات گفت: «به افغان‌ها وعده شده بود که خروج نظامی غرب به معنای تنها گذاشتن آنان در عرصه سیاسی و اقتصادی نیست. اگر ما در این وعده خود ناکام شویم، هم به خود خیانت کرده‌ایم و هم به مردم افغانستان.»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *