مقامات طالبان مي‌گويند كه در نتیجه حمله افراد مسلح بر یک بس حامل کارمندان میدان هوایی مزار شریف، دو تن از کارمندان این میدان کشته شدند.

محمد آصف وزیری، سخنگوی پولیس بلخ، گفت که در جریان این حمله که بر کارمندان بخش تخنیک در مسیر میدان هوایی صورت گرفت، حداقل شش نفر زخمی شده اند. اما وزیری مشخص نکرده است که آیا در میان قربانیان این رویداد اعضای طالبان نیز شامل اند یا خیر.

خطوط هوایی خارجی پس از مسلط شدن دوبارۀ طالبان بر افغانستان، به دلیل نگرانی از امنیت و مصوونیت کارمندان شان، تا هنوز پرواز‌ها را از کابل و سایر شهر‌های افغانستان از سر نگرفته اند.

طالبان مسوولیت تامین امنیت تمامی‌ ترمینل‌های میدان‌های هوایی افغانستان را دارند، اما امور تخنیکی میدان‌های هوایی عمدۀ افغانستان را یک شرکت امارات متحده عرب به پیش می‌برد.

این در حالی است که امروز در اثر انفجار ماین در ولایت‌ کنر یک تن از افراد گروه طالبان کشته و چهار نفر دیگر شان زخمی شدند.

روز گذشته در انفجار بم در شهر کابل چهار نفر کشته و شماری دیگری زخمی شدند.

مسوولیت این حملات را تا اکنون شخص یا گروهی بر عهده نگرفته اما در گذشته شاخه خراسان گروه داعش مسوولیت حملات مشابه را ادعا کرده است.

پس از سقوط جمهوریت در افغانستان، وضعیت امنیتی تا حدی بهبود یافته، اما بمگذاری‌ها مرگبار و حملات مسلحانه در این اواخر در این کشور افزایش یافته است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *