سازمان همکاری اسلامی اعلام کرده که دفتر این سازمان برای افغانستان در کابل بازگشایی شده است.

این سازمان امروز (یک‌شنبه، ۱۵ حوت) در رشته‌توییتی نوشته است که محمد سعید العیاش، رییس دفتر سازمان همکاری اسلامی در افغانستان هفته گذشته به کارش آغاز کرده است.

سازمان همکاری اسلامی گفته است که هدف از بازگشایی دفتر این سازمان در کابل، توجه به وضعیت افغانستان و تلاش برای پیگیری تعهدات نشست فوق‌العاده اخیر وزیران خارجه کشورهای اسلامی است.

این سازمان افزوده است که دفتر کابل تلاش‌های بشردوستانه سازمان همکاری اسلامی را با افغانستان و شرکای بین‌المللی هماهنگ خواهد کرد.

سازمان همکاری اسلامی اضافه کرده است که این سازمان مطابق با قطعنامه تصویب‌شده در کنفرانس فوق‌العاده وزیران کشورهای اسلامی در اسلام‌آباد از نظر منابع انسانی و مادی تقویت خواهد شد تا بتواند تعهدات خود را برای حمایت از مردم افغانستان در زمینه‌های مختلف انجام دهد.

سازمان همکاری اسلامی مطابق قطعنامه‌ی نشست اسلام‌آباد یک صندوق امانت بشردوستانه به هدف جمع‌آوری کمک برای افغانستان ایجاد کرده است.

به‎‌‌تازگی دولت نیجریه مبلغ یک میلیون دالر به این صندوق کمک کرده است.

این درحالی است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، دامنه‌ی فقر و بیکاری در این کشور گسترش یافته است. به‌گفته‌ی نهادهای کمک‌رسان، میزان افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان در مقایسه به سال گذشته، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *