مقام‌های محلی طالبان در پنجشیر تایید کرده اند که جنگجویان این گروه یک زن را در ولسوالی آبشار این ولایت با ضرب گلوله کشته اند.

ابوبکر صدیق، سخنگوی والی طالبان برای پنجشیر، روز سه‌شنبه ۱۹ جولای (۲۸ سرطان) به صدای امریکا گفت که این زن در روستای “پرنگال” از مربوطات ولسوالی آبشار مورد هدف “اشتباهی” افراد آنان قرار گرفته و کشته شده است، اما در مورد گلوله باری ”اشتباهی” جزییات ارایه نکرد.

ابوبکر صدیق گلوله‌باری بر این زن توسط جنگجویان طالبان را “غیرعمدی” خوانده و گفت یک نفر در پیوند به این رویداد بازداشت شده است.

برخی از باشندگان این روستا گفتند که این زن دو روز پیش پس از آن هدف گلوله‌باری جنگجویان طالبان قرار گرفت که با شوهرش برای چراندن مواشی به کوه رفته بود.

به گفتۀ آنان، این زن ۳۵ سال عمر داشته و از وی پنج کودک خردسال باقی مانده است.

یک باشندۀ ولسوالی آبشار که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد، به صدای امریکا گفت که طالبان در این ولسوالی در میان خانه‌های مسکونی جابجا شده و به باشندگان محل به شمول زنان و کودکان اجازه گذشت و گذار را نمی‌دهند.

او افزود: “طالبان پیش از این گفته بودند که هیچ کس حق ندارد بدون اجازه به کوه‌ بالا شود و برود [در غیر آن] به ظن ارتباط با جبهۀ مقاومت ملی هدف قرار خواهند گرفت.”

اما سخنگوی والی طالبان برای پنجشیر جابجایی افراد طالبان در میان خانه‌های مسکونی و ممانعت باشندگان محل برای آبیاری زمین‌های زراعتی و چراندن مواشی در کوه‌ها را رد کرد و گفت که این موضوع هیچ حقیقت ندارد.

او افزود: “در اینجا کمیسیونی از نمایندگان وزارت داخله، دفاع و ولایت وجود دارد و هر عملی که در ولسوالی‌ها انجام شود در هماهنگی با مقام ولایت است و هیچ کس حق ندارد که کسی را مزاحمت کند.”

در ماه‌های اخیر این چندین‌بار است که غیرنظامیان در ولایت پنجشیر هدف افراد طالبان قرار گرفته و مقام‌های محلی ولایت آن را یک “اشتباه” و “سو تفاهم” خوانده اند.

این در حالی است که به تاریخ ۲۶ دسمبر ۲۰۲۱ میلادی یک جوان به نام محمد آقا در نتیجۀ گلوله‌باری افراد طالبان در ولسوالی عنابۀ این ولایت کشته شد. در واکنش‌ به آن، ده‌ها نفر بر ضد طالبان در بازارک، مرکز این ولایت، دست به تظاهرات زده و خواهان بازداشت عاملان این رویداد شدند.

مقام‌های امنیتی طالبان گفته بودند که در پیوند به قتل این جوان، ولسوال این گروه برای عنابه را بازداشت و زندانی کرده اند.

اما برخی از باشندگان پنجشیر مدعی اند که فرد متهم پس از مدت کوتاه، دوباره از بند رها شده و در حال حاضر، ولسوال درۀ این ولایت است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *