بر اساس نسخه‌ای از سخنرانی منسوب به هبت‌الله آخندزاده که روز جمعه توسط وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان به اشتراک گذاشته شد، رهبر این گروه گفته که طالبان با جامعه جهانی مطابق با قوانین شریعت برخورد خواهد کرد.

آخندزاده گفته است اگر شریعت اجازه ندهد با هیچ کشوری تعامل نخواهد کرد.

رهبر طالبان که تنها یک عکس از او در سال‌های گذشته منتشر شده در گردهم‌آیی بزرگان محلی در قندهار گفت: ” این نشست برای آن برگزار شد تا درباره آزادی که به لطف خداوند خون مجاهدین بدست آمد، فکر کنید.”

آخندزاده افزوده است: “ما با جامعه جهانی بر اساس شریعت تعامل خواهیم کرد…. اگر شریعت اجازده ندهد، با هیچ کشور تعامل نخواهیم کرد.”

این در حالی است که با گذشت یک سال از روی کار آمدن طالبان، هیچ کشوری رژیم این گروه را به‌رسمیت نشناخته و تحریم‌های بین‌المللی و قطع کمک‌های جامعه جهانی باعث شده افغانستان تحت کنترل طالبان با بدترین بحران اقتصادی مواجه شود.

امریکا پس از کشته شدن رهبر القاعده در کابل، اعلام کرد که گفت‌وگو با طالبان در مورد آزاد کردن ذخایر ارزی افغانستان را متوقف کرده است.

روز پنجشنبه نشستی بزرگی با شرکت بزرگان قبایل و عالمان دینی در قندهار برگزار شد.

این دومین نشست بزرگ به حمایت طالبان است که پس از به‌قدرت رسیدن این گروه برگزار می‌شود.

در این نشست شرکت کنندگان حمله ماه گذشته هواپیمای بدون سرنشین امریکا در کابل را به کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده انجامید، محکوم کردند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *