دانشجویان دانشگاه پلی‌تخنیک کابل می‌گویند که این دانشگاه سر از فردا (یک‌شنبه، ۵ سرطان) برای یک هفته تعطیل شده است.

یکی از این دانشجویان گفت که هدف از تعطیلی دانشگاه پلی‌تخنیک، برگزاری لویه جرگه است. تالار لویه جرگه در داخل محوطه‌ی این دانشگاه قرار دارد.

این دانشجو افزود که مسئولان دانشگاه از دانشجویان خواسته‌اند که خوابگاه را نیز تخلیه کنند. به گفته‌ی او، دانشجویان تا فردا وقت دارند که وسایل‌شان را از خوابگاه خارج کنند.

او می‌گوید که قرار است اشتراک‌کنندگان لویه جرگه در خوابگاه دانشگاه پلی‌تخنیک مستقر شوند.

تاریخ برگزاری این جرگه مشخص نیست و طالبان تاکنون در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

این گروه چندی پیش اعلام کرده بودند که برای بحث درباره‌ی مسایل سیاسی، امنیتی و اجتماعی نشستی را در کابل برگزار می‌کند. این که این نشست تحت چه عنوان برگزار خواهد شد، روشن نیست.

همزمان رحمت‌الله نبیل، رئیس سابق اداره امنیت ملی افغانستان در صفحه فیسبوک خود از احتمال برگزاری “ابزاری” لویه جرگه سخن گفته است.

به گفته رحمت‌الله نبیل طالبان در این مراسم افزون بر طرح “بعضی از مسایل فرعی” فرمول جدید سیاسی را نیز پیشکش کنند.

رئیس پیشین ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان گفته است که این فرمول، در زمان گفتگوهای دوحه از طرف زلمی خلیلزاد، نماینده پیشین ایالات متحده در امور صلح افغانستان مطرح شده بود.

به گفته رحمت‌الله نبیل طالبان قبل از برگزاری لویه جرگه، نشستی متشکل از روحانیون همفکر و “علمای خودی” را دایر خواهند کرد تا “چارچوب، خطوط قرمز و اجندای لویه جرگه” را ترسیم کنند.

آقای نبیل در عین حال گفته قبل از دایر نمودن لویه جرگه، طالبان نشست شورای علما که از همفکران و علمای خودی باشد را دایر خواهند کرد و در صورت توافق روی برگزاری، چارچوب و خطوط قرمز را برای بحث ها و اجندای لویه جرگه احتمالی ترسیم خواهند کرد.

طالبان پیش از این بارها از احتمال برگزاری مراسمی موسوم به “اجماع افغان‌ها” سخن گفته بودند.

شماری از سیاسیون مخالف طالبان در خارج از کشور برگزاری این مجمع را “نیرنگ” و “فریب” خوانده بودند و گفته بودند که در این نشست شرکت نخواهند کرد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *