دانشگاه براون می‌گوید پس از بازگشت طالبان به قدرت، ۹۲ درصد افغان‌ها با ناامنی غذایی مواجه هستند اما این رقم قبل از شروع جنگ ۲۰ ساله امریکا ۶۲ درصد بود.

در حال حاضر، ۵۰ درصد از کودکان افغانستان در ناامنی غذایی به سر می‌برند که این میزان نسبت به سال ۲۰۰۱ پنج برابر افزایش داشته است.

مطابق با داده‌های دفتر توسعه ملل متحد، در پی خروج نیروهای خارجی از افغانستان و قطع کمک‌های بین‌المللی، ۹۷ درصد از ۴۰ میلیون افغان در فقر زندگی می‌کنند اما قبل از سال ۲۰۰۱، هشتاد درصد جمعیت افغانستان فقیر بودند.

حضور نظامی امریکا برای مبارزه با تروریسم بیش از ۲.۳ تریلیون دالر برای دولت ایالات متحده هزینه داشت.

این هزینه‌ها در بخش‌های عملیات اضطراری وزارت دفاع و وزارت امور خارجه در خارج از کشور به مصرف رسیده و مراقبت‌های بهداشتی سربازان و سایر هزینه‌های جانبی جنگ را نیز شامل می‌شد.

مطابق با گزارش بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان، بیش از ۴۸ هزار غیرنظامی افغانستان در نتیجه درگیری‌های ۲۰ ساله کشته و حداقل ۷۵ هزار نفر از سال ۲۰۰۲ تاکنون زخمی شده‌اند.

در این بین حداقل ۶۶ هزار سرباز افغان در نتیجه درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت دفاع امریکا گفته است که ۲۳۵۲ سرباز آمریکایی در جریان جنگ در افغانستان کشته شده‌اند. گفته می‌شود که ۱۱۴۴ تن از نیروهای ناتو نیز در جریان درگیری‌ها و جنگ افغانستان جان باختند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *