شماری از دختران نقاش در هرات با برگزاری نمایشگاهی تحت عنوان «نقشِ قلم»، خواستار بازگشایی مکاتب به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم شده‌اند.

این نمایشگاه امروز (یک‌شنبه، ۲ اسد) گشایش یافته است و برای دو روز به‌روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود. در این نمایشگاه، یک گروه چهار نفری از دختران نقاش هرات آثارشان را به نمایش گذشته‌اند.

زهرا نجفی، یکی از این نقاشان می‌گوید که با برگزاری این نمایشگاه خواسته‌اند توانایی و خلاقیت دختران را به نمایش بگذارند. او دانش‌آموز صنف دهم مکتب است که پس از تسلط طالبان نتوانسته است مکتب برود.

نجفی می‌گوید که پس از تعطیلی مکاتب دخترانه‌، او وقت‌اش را صرف نقاشی می‌کند و تلاش دارد تا محدودیت‌ها علیه دختران را به تصویر بکشد.

عارفه محمدی، یکی دیگر از برگزارکنندگان نمایشگاه از طالبان می‌خواهد که موانع و محدودیت‌ها بر زنان و دختران را بردارند و به حق آموزش و کار آنان احترام بگذارند.

همین‌طور، بازدیدکنندگان نمایشگاه در هم‌صدایی با برگزارکنندگان آن، خواستار بازگشایی مکاتب به‌روی دختران اند.

قرار بود مکاتب دخترانه پس از ماه‌ها تعطیلی در اول سال جاری خورشیدی بازگشایی شوند؛ اما وزارت معارف طالبان در همان روز اعلام کرد که مکاتب متوسطه و لیسه دخترانه تا امر ثانی همچنان بسته می‌مانند. نزدیک به ۳۱۰ روز می‌شود که دختران به مکتب نرفته‌اند.

همچنین طالبان بر کار زنان نیز محدودیت وضع کرده و پس از تسلط این گروه زنان کارمند در ادارات دولتی خانه‌نشین شده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *